Д окато чакаме официалните данни за най-големия автомобилен производител в света, който отново се очертава да е Volkswagen, Mercedes-Benz е готов с отчета за 2017. А той е красноречив: седма поредна година ръст на продажбите, като изминалите 12 месеца бяха определени като „най-успешната година в историята“. Това е така, защото Mercedes е доставил общо 2 289 344 автомобила, което представлява ръст от 9,9% спрямо 2016-а.
Най-големият пазар на марката продължава да е Европа, където са реализирани 955 000 продажби (+6,4%). Само в Германия са продадени над 300 000 коли с трилъчата звезда на капака. Компанията твърди, че е лидер в сегмента във Великобритания, Франция, Турция, Швейцария, Полша, Португалия, Дания, Чехия и др.
А последният месец на 2017 г. е най-добрият в историята на марката, което спомага последното тримесечие на миналата година също да бъде определено като най-силното по продажби до момента.
Най-популярният модел на Mercedes продължава да е C-Class (седан и комби), от който са реализирани над 415 000 продажби. Златната кокошка обаче си остават SUV моделите на марката, които са реализирани в тираж над 800 000 бройки (+14%).
E-Class също се представя подобаващо, отбелязвайки ръст от 40% на доставките спрямо 2016 г. В Китай пък са реализирани двойно повече Е-класи, а китайският пазар е отбелязал ръст от цели 25% за компанията.
Трябва да се отбележи и фактът, че за пръв път AMG успява да реализира продажби в 6-цифрен размер, почти 132 000 бройки.
Отново според твърденията на Цече, Mercedes е единствената немска марка, отбелязала такъв съществен ръст на продажбите в премиум сегмент. Да видим отговорът сега на BMW.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
Ford EcoSport: Как ще ги стигнем... румънците? (тест драйв)