П одобно на предшественика си, Mercedes-Maybach S-Class отново се изправя срещу еталоните Bentley Flying Spur V8 и Rolls-Royce Ghost, но на цени под тези на британците. Но клиентите на Maybach няма нужда да се притесняват, че ще получат по-малко, защото Mercedes хвърля целия си арсенал, за да гарантира пълния разкош за най-богатите си клиенти.
Активното амбиентно осветление е съставено от общо 253 светодиода.
Новият Mercedes-Maybach S-Class ляга върху по-дълго с 18 см междуосие (3396 мм), което отваря още повече пространство за богоизбраните отзад. Достъпът до креслата става през дистанционно отварящите се задни врати. Седнат ли на индивидуалните кресла (с облегалки, накланящи се между 19 и 44 градуса), могат спокойно да забравят за външната среда. Една от причините за това е системата Active Noise Compensation, която генерира противодействащи аудио сигнали, които да неутрализират шума от пътя преди той да достигне до ушите на пътниците. Дясната задна седалка (всяка седалка в автомобила има отопление, охлаждане и масаж) е оборудвана с подвижна степенка, а пътникът на нея може да премести предната пътническа седалка максимално напред, за да опъне краката си на спокойствие. Въпросният щастливец може да се възползва и от функцията за масаж на прасеца, вградена в тази степенка.
Това не изглежда като достатъчно за всички бъдещи клиенти на Maybach, затова по-придирчивите може да се бръкнат по-дълбоко за пакета Executive Rear Seat, който предлага повече дървесина, централна конзола, разделяща задното пътническо отделение на две части, както и подвижни масички. Опция (естествено) са шампаниерата и двете метални чаши (специална изработка). Допълнително се заплаща и за двуцветното изпълнение на екстериора, което се полага на ръка, като целият процес на боядисване отнема до седмица.
За разлика от стандартните два дисплея в „обикновената” S-класа, при Maybach броят им е пет: приборното табло е с диаметър 12,3 инча, централната конзола е 12,8-инчова, а двата монитора на гърба на предните седалки са с диаметър 11,6 инча. Петият дисплей е под формата на подвижен таблет отзад, позициониран в централната задна конзола.
При пълно оборудване, с включено в него система PRE-SAFE Impulse Side и въздушни възглавници в предпазните колани, Mercedes-Maybach защитава пътниците с общо 18 еърбега.
Външният дизайн е доста по-обран от този на Ghost, като така допълнително подсилва усещането за лукс. Акцентите тук са двуцветното изпълнение (10 възможни комбинации), масивното използване на хром, характерните задни четвърт стъкла и осветеното лого Maybach отзад. Не може да подминем и 20-инчовите джанти с ретро „monoblock” дизайн (опция са 21-инчовите).
Задвижването е поверено на 4,-литров V8 би-турбо мотор с мека хибридна технология EQ Boost. Задвижващи са четирите колела (като задните завиват на до 11 градуса), максималната мощност и въртящ момент са съответно 503 к.с. и 700 Нм. Недостатъчно? И в Mercedes са наясно, че имат много клиенти, които изповядват философията на Мечо Пух, затова има и версия S650, която ще се задвижва от 6,0-литров V12 двигател с 620 к.с. На избрани пазари ще бъде въведена и плъг-ин версия с 3,0-литров редови мотор, която ще генерира около 500 к.с.
Двуцветното изпълнение на ектериора се извършва ръчно, като процесът трае до седмица.
Новата лимузина разчита на специално разработено въздушно окачване с режим „Maybach”. Когато се активира, режимът настройва педала на газта за по-плавно ускорение, автомобилът потегля от втора предавка, а работата на 9-степенната трансмисия става още по-плавна.
Новият Mercedes-Maybach S-Class предлага също така Ниво 3 на автономност, което позволява на водача да сваля ръце от волана в натоварен трафик или на избрани магистрали, след като системата стане законова през втората половина на 2021 г.
Решено: Великобритания забранява продажбата на конвенционални автомобили през 2030 г.
ЕС може да убие двигателя с вътрешно горене още през 2025 г.