Когато искаш да произвеждаш в България, но трябва да търсиш спасение навън

Росен Даскалов разказва колко по-добри условия за бизнес е открил в Гюргево, Румъния

L City Sin Cars

, CarMarket.bg

L City на Sin Cars още като прототип по време на автомобилното изложетие в Женева през 2019 г.

Р осен Даскалов, основател на русенската компания „Син Карс Индъстри”, даде интервю за БТА, разкривайки част от постиженията на компанията и разказвайки за бъдещите си бизнес планове извън България.

Пред агенцията Инж. Даскалов разказва, че вече са направили 5 електромобила, а до края на годината планират да направят между 10 и 20, „с които да изчистим процесите на производство”.

„Целта е да достигнем до един автомобил на смяна догодина, т.е. да можем да произвеждаме по два или три автомобила на ден, в зависимост на колко смени работим", каза Даскалов.

 Росен Даскалов (дясно)

Sin Cars / Facebook

Росен Даскалов (дясно)

Повод за това интервю на БТА е откриването на новата си производствена част от "Центъра за проучване и разработки".

Освен електромобили компанията произвежда и много части за електромобилите си - шасита, окачване, батерии и различни други компоненти.

Идеята е производствената част в Русе да бъде като миниатюрен завод, а след това той да се копира и разшири на ново място в румънския град Гюргево.

И тук Росен Даскалов разказва изключително интересни неща за бизнес средата в България и тази в Румъния, която може да даде доста отговори на риторични въпроси по отношение на инвестициите у нас.

Осем месеца водихме разговори и обикаляхме и търсихме терен в Русе и в околните общини. Законовата рамка в България не позволява на никоя администрация да направи реверанс на инвеститора. Ние не искаме да купуваме земя, а искаме тя да бъде с отстъпено право на ползване или да си я наемем. Но максималният законов срок в България за наемане е максимум 10 години. Когато изтече този срок, ние какво ще правим с построения си вече завод. Бяхме в безизходица. Срещнахме се с кмета на Гюргево и той ми каза, че в Румъния има закон, като за 49 години можеш да наемеш земя с възможност срокът да се удължи с още 24 години. Отделно, във всеки момент ти можеш да си я купиш тази земя на пазарна цена", разказва Даскалов.

Така родният бизнесмен намира терен от 700 декара, цената на месец е 1000 евро. За същия терен Даскалов изчислява, че у нас ще трябва да плаща 35 пъти повече.

Компанията има право да произвежда до 3000 автомобила на година. По думите на Даскалов плановете са заводът в Гюргево да бъде построен през 2025 г.

Изпълнителният директор на дружеството обмисля да изгради и писта на румънския терен. Идеята е да се ползва за тестово трасе за произведените електромобили, както и за любители на високи скорости.

По думите му тази писта ще допринесе повече за средата, в която се намира, отколкото за собственикът й.

Ако дойдеш и платиш например 100 лева наем, за да караш два часа, ти си наемаш хотел за 150 лева, храниш се за още 100 лева, като всичко това остава в този район", казва Даскалов и обяснява, че Гюргево е малък град, като при подобно събитие посетителите ще отсядат в Русе, където има хотелска база и ресторанти.

Източник на статията: bta.bg

Румъния Sin Cars Росен Даскалов