В горещите августовски дни с един куп страхотни премиери на спортни автомобили, Koenigsegg не остана по-назад.
CC850 е поредният суперавтомобил на шведската марка, който, както своите предшественици, е необикновен. Нещо повече - има всички изгледи и качества да се превърне в нова северна класика.
Koenigsegg CC850
Необикновен е, защото съчетава в себе си старо и ново. CC850 е в чест на CC8 - първият Koenigsegg. Дизайнът е почти идентичен и ако човек е непредубеден не би помислил, че това е модел от тази година. Не е демоде, просто ретро.
А той крие много изненади, които със сигурност вече печелят сърцата на традиционалистите.
Да започнем обаче от друга гледна точка - двигателят, който е взет (но преработен) от вече изчерпания модел Jesko. Той е 5-литров V8 с два турбокомпресора, 1385 к.с. (1385 Нм макс. въртящ момент) и се задвижва от етанол Е85.
Може и на бензин, но тогава максималната мощност пада на 1185 к.с. 200 “коня” не е никак малко. Числото 1385 се среща още веднъж - за теглото на болида. Не, това не ще да е случайно.
Сега стигаме до друга изненада. Най-голямата. Предавателната кутия е механична - 6-степенна, от типа “затворени”. Не, не е секвенциална, а преработка от 9-степенната “суперолекотена”. И да, има си напълно реален педал на съединителя.
Но нека бъдем докрай прецизни - имате достъп и до напълно автоматичния режим и 9-те предавки. Само трябва да си изберете какво искате и да преключите от един режим на друг. Това наистина е впечатляващо. Нали ви казахме - старо и ново.
Koenigsegg нарича кутията TWMPAFMPC или The World’s Most Powerful And Fastest Manual Production Car. Преводът е излишен.
Все още няма данни за динамиката на автомобила, нито за старта на производството или доставките, за цената… Поне се знае, че серията ще наброява 50 екземпляра - в чест на 50-ия рожден ден на основателя Кристиан фон Кьонигсег