О снователят на Koenigsegg Крисчън вон Кьонигзег обяви, че иска да предложи на клиентите си автомобил, който да достига 500 км/ч, съобщава The Drive. Кьонигзег има и изисквания – автомобилът да е легален за нормални шосета, включително и гумите му трябва да са сертифицирани за обикновени пътища.
И той вече има кандидат, който да атакува рекорда – Jesko Absolut. Това е по-аеродинамична версия на Jesko, като е със същия двигател, но специален аеропакет и по-меко окачване за по-голяма стабилност при движение с висока скорост по права линия.
Jesko Absolut има 5-литров V8 двигател с две турбини. Когато използва гориво Е85, той развива 1625 к.с. Всичко по Absolut е оптимизирано за постигането на максимално висока скорост. Затова и името му е такова. Другият модел е Jesko Attack, който пък е оптимизиран да „атакува“ завоите и има голям спойлер и по-твърдо окачване.
„Преди казвахме, че според теоретичните ни модели, Absolut може да се стигне над 500 км/ч (310 мили в час). Сега искаме да покажем, че колата е способна да го направи и наистина“, казва Кьонигзег пред Carup.
През 2019 г. Bugatti взе рекорда на Koenigsegg Agera RS за максимална скорост, който шведите поставиха през 2017 г. Koenigsegg постигна 447,4 км/ч, а Bugatti Chiron Super Sport премина границата от 300 мили в час или 489,4 км/ч. Тогава Bugatti обяви, че се оттегля от поставянето на рекорди.
Koenigsegg пък не одобри представянето на Bugatti заради допълнителни модификации по автомобила и фактът, че е бил каран само в една посока. Обикновено рекордите изискват каране в двете посоки на трасето в рамките на определен времеви прозорец.
„Bugatti караха в една посока и с автомобил, който имаше модификации, които клиентите не могат да купят. И SSC поставиха рекорд, но с кола, която не е легална за нормалните пътища. Нашият рекорд с Agera беше поставен със серийна кола и така ще бъде и новият опит с Jesko”, повтаря Кьонигзег.
„В момента търсим път, който да е достатъчно дълъг и да може трафикът да бъде спрян. Не е лесно. Най-вероятно няма да е в Швеция“, казва още той.