Китайски марки са като кукувици, „снасят“ в руските заводи, изоставени от Запада

Chery произвежда автомобили в бившите руски заводи на Mercedes, Nissan и Volkswagen

Пламен Георгиев,
Chery Omoda 5

, Chery Omoda

Chery Omoda 5

Р усия нахлу в Украйна преди близо три години, което доведе до изтеглянето на редица западни марки от страната. Това остави значителна празнота на целия руски пазар - от автомобили до бързо хранене. Но както в природата, така и на руския пазар не остават празни дупки.

Сред най-големите печеливши се оказват китайските автомобилни производители, както съобщава Reuters. В момента над 50% от автомобилния пазар в Русия се държи от Поднебесната империя. Това процъфтяващо търсене е довело до това китайски компании да взимат заводи, които преди бяха собственост на западни автомобилни производители.

Позовавайки се на пет души, запознати с въпроса, агенцията пише, че Chery произвежда автомобили в руски заводи, които са изоставени от Mercedes, Nissan и Volkswagen. Все пак трябва да е ясно, че във въпросните заводи не се извършва производство, а просто се случва финалното асемблиране на автомобилите, които идват разглобени от Китай. Същият вариант се очаква да се случи и в Европа, Китай иска в новите заводи на китайските марки да не се произвежда, за да не се подпомага европейската икономика, а само да се сглобява.

Твърди се, че Chery контролира близо 20% от пазара на леки автомобили в Русия, а пък тя от своя страна облага вносните автомобили с по-високи мита. Така че финалната сглобка в бившите западни заводи в страна е начин за избягване на тези мита. Както искат да направят китайските марки и в Европа, след като ЕС гласува „ЗА“ налагане на до 45% мита за вносните електромобили в Съюза.

Русия завод Русия китайски автомобили