Китайската Voyah Free 318 идва в България, цените са ясни

Огромният плъг-ин хибриден SUV са хвали с възможност за изминаване на ток цели 318 км, но по китайския тестови цикъл

Voyah Free 318

Dongfeng Motor

Н аскоро Lynk & Co обяви, че пуска в Европа плъг-ин хибрида с най-голям пробег. Китайската Voyah обаче има контрапредложение в лицето на модела Free 318. Цифрата обозначава километрите, които моделът може да измине в изцяло електрически режим по цикъла CLTC. Да, той е с по-облекчена процедура за измерване, но при всички положения би следвало да говорим за повече от 200 км на ток, с колкото се хвали моделът 08 на Lynk & Co.

Но този задочен спор между двата китайски бранда и модела не е толкова важен. По-интересното е, че и двата идват в България. Чакаме 08 през третото тримесечие на годината, но още през юни у нас трябва да пристигнат първите бройки на Voyah Free 318, както ни уверява управителят на ADG България, клон на немската ADG Europe („Аутомотив Дистрибюшън Груп Европа”), Юлиян Чебишев.

Voyah Free 318 ще се предлага у нас в две версии – Flagship 4WD и Flagship RWD. И в двата случая батерията е с капацитет 43 kWh. Разликата е, че в първия случай имаме системна мощност 490 к.с., а във втория 272 к.с. По технически параметри вариантът 4WD предлага комбиниран пробег от 1357 км, само на ток 259 км. Параметрите при RWD са съответно 1458 км и 318 км на ток.

 Voyah Free 318 чакат да бъдат натоварени на кораб

Юлиян Чебишев

Voyah Free 318 чакат да бъдат натоварени на кораб

И докато съм на тема цифри, нека кажа и какви са цените, защото те са интересни на читателите. Версията Flagship 4WD стартира на цена от 104 510 лв. с ДДС, докато Flagship RWD започва от 98 590 лв. с ДДС.

Такива суми вероятно ще доведат до реакцията: 100 бона за китайски автомобил?! Но ценовата листа, с която разполагаме, може да обори недоверието. Първо, в нея липсват опции. Това би трябвало да значи, че за тази цена клиентът получава абсолютно всичко, предлагано за модела. А то е много, трудно ни е да изброим целия списък с оборудване на модела.

Ще изтъкнем повече от техническите параметри. Моделът е дълъг 4,9 м, междуосието е почти 3 метра. Както става ясно и от наименованията на версиите, имаме опция с четири задвижващи колела (два електромотора) и опция със задно (един електромотор). Двигателят с вътрешно горене е 1,5-литров турбо със 150 к.с. Обемът на багажника е 560 литра, просветът обаче е само 168 мм при версията със задно, 113 – 213 мм при версията 4WD. В първия случай теглото на машината е 2150 кг, във втория – 2260 кг.

Voyah Free Voyah Free 318 плъг-ин хибриди