Д окато не мине в пленарна зала, нищо не е ясно, но поне има светлина в тунела. След като през миналия октомври прословутото правило „бонус-малус“ бе публикувано за публична дискусия, сега става ясно, че има първо „да“.
Икономическата комисия в парламента е одобрила на първо четене правителствения проект за промени в Кодекса за застраховането, с който се въвежда т. нар. система бонус - малус при задължителните застраховки "Гражданска отговорност", писа „Дневник“.
Но това все още не значи нищо, докато не бъде гласувано в пленарна зала. Положителният лъч е, че все пак имаме едно положително решение на система, която в Европейския съюз действа от десетилетия.
Какво значи „бонус-малус“? Най-общо казано, това е система, която наказва или насърчава шофьорите. Броят на произшествията с дадена кола завишава застрахователната полица. Но, от друга страна, ако нямаш произшествия, цената на „Гражданска отговорност“ спада.
Години наред в България се говори за „бонус-малус“, и, както става с много други подобни теми, тази европейска практика така и не е въведена. Дано обаче сега е различно.
Друго интересно предложение, отново свързано с „Гражданска отговорност“, е отпадане на застраховката, ако колата не са кара, пише Pariteni. Българи, включително такива живеещи в чужбина, поддържат регистрация на автомобилите си, но реално не ги ползват и ги съхраняват в частен имот. Въпреки това законът ги задължава да сключват застраховка „Гражданска отговорност“, в противен случай автомобилите им ще бъдат дерегистрирани служебно. Депутат отправи запитване към вътрешния министър Даниел Митов, защо не се въведе механизъм, който да освобождава от застраховката собственици, които не се движат по пътищата.