М иналата седмица стана ясно, че Херберт Дис е отправил покана към колегата си Илон Мъск да участва на среща на мениджърите на Volkswagen. Това прозвуча като шега от страна на най-големият човек в германската компания, но още по-нереално звучи новината от Reuters, че шефът на Tesla е приел поканата и наистина е говорил дистанционно пред 200 мениджъри на Volkswagen.
Събирането на мениджърския екип се е състояло в Алпбах, Австрия, а Мъск се е включил с видеокомферентен разговор в четвъртък. Новината съобщи Херберт Дис през Twitter в събота, след като първо германското издание Handelsblatt написа за събитието, цитирайки Мъск, който е казал, че Volkswagen е най-големият конкурент на Tesla.
With a new mindset & a revolution in our headquarter Wolfsburg we can succeed the new competition.Good meeting with 200 top managers in Alpbach. Big responsibility at a crucial point for our company. Thx for joining @ErinMeyerINSEAD & @elonmusk,we will visit you soon in Grünheide pic.twitter.com/dwYyXZnBT8
— Herbert Diess (@Herbert_Diess) October 16, 2021
Изданието пише, че, когато Мъск е бил попитан от Дис защо Tesla е по-гъвкава от конкурентите си, Мъск е отговорил, че това се дължи на неговия стил на управление и факта, че е инженер, че има нюх за веригите за доставки, логистика и производство.
В пост в Linkedin, Дис добавя, че е поканил Мъск като „гост-изненада”, за да покаже на колегите си, че VW се нуждае от по-бързи решения и по-малко бюрокрация за това, което той нарича най-голямата трансформация в историята на VW.
„Щастлив съм да чуя, че дори нашият най-силен конкурент смята, че ще успеем в прехода, ако задействаме трансформацията с пълна сила“, казва Дис в Linkedin.
Като пример за силата на Tesla Дис посочва, че на конкурента са били необходими само две до три седмици, за да пренапише софтуера, който да позволи преминаването от един вид микрочип, който изчезна от наличност, към друг.
Дис казва в своя съботен туит, че VW, който се очертава като основен претендент на Tesla за глобалното превъзходство при електрическите автомобили, ще продължи диалога си с Tesla.
„Скоро ще ви посетим в Груенхайде“, казва изпълнителният директор.
Миналият месец Дис предупреди, че планираното откриване на автомобилния завод на Tesla в Груенхайде край Берлин, първият в Европа на компанията, ще принуди местната индустрия да вдигне оборотите срещу бързо развиващия се американския производител. Tesla очаква окончателно одобрение на германския си обект на стойност 5,8 млрд. евро.
VW от своя страна планира да построи шест големи завода за батерии в Европа до 2030 г. като част от цялостния залог за електрическа мобилност.
Обновеният Ford Focus с огромен „телевизор”
Volkswagen лансира електрическата версия на GTI - двумоторния ID.4 GTX