Honda и Nissan прекратиха преговорите за сливане миналата седмица, по-малко от два месеца след като се споразумяха да проучат плановете за нова холдингова компания, която да стартира през 2026 г. Сега започват да излизат подробности защо сделката се провали, явно двата двата японски производителя са се сблъскали по две основни теми.
Вече беше писано, че Honda иска да направи Nissan дъщерно дружество, но изглежда е имало и друга пречка. Според The Japan News, англоезичната секция на японския вестник Yomiuri Shimbun, Honda е поискала от Nissan да се откаже от хибридното си задвижване e-Power и вместо това да приеме хибридната система на Honda. Това предложение е било посрещнато със силна съпротива, което допълнително е задълбочило разрива между двете компании.
Макар сливането да се разпадна, двете компании ще продължат да работят заедно върху електрификацията на автопарка си. Nissan продължава напред със своята система e-Power, като подготвя трето поколение. Както беше обявено миналата седмица в продуктовата пътна карта, електрифицираната система от следващо поколение ще бъде с 20% по-ефективна от първоначалната, пусната през 2016 г. Освен това се предвижда да бъде с 15% по-икономична на магистралата от текущата система от второ поколение, като целта на Nissan е да намали разхода с една пета в сравнение с първоначалната система, дебютирала за първи път в компактния хечбек Note.
В плановете на Nissan се предвижда лансирането на Rogue e-Power в САЩ през 2026 г., като тази година там трябва да се появи plug-in хибрид Rogue. Европейският Qashqai и нов миниван в Япония също ще бъдат оборудвани с третото поколение e-Power до 2026 г.
Тук трябва да отбележи, че e-Power не е конвенционална хибридна система, въпреки че комбинира двигател с вътрешно горене с електрически двигател, но ДВГ-то не е механично свързано с колелата. Бензиновият двигател действа като генератор и захранва батерия, която използва енергията за захранване на електрическия мотор. Следователно Nissan казва, че колите с e-Power се държат като електромобили.