GT One отдава почит на най-злия 911, съществувал някога

Базираната в Обединеното кралство Tuthill планира да направи само 22 екземпляра на този прочит на тема Porsche 911 GT1

Tuthill GT One

Tuthill Porsche

П рез миналата седмица няколко снимки на мистериозно Porsche, транспортирано на летището в Лос Анджелис, предизвикаха небивал интерес в социалните мрежи. Причината: никой не знаеше за какво става дума, а очевидно колата приличаше изключително много на 911 GT1. Мистерията бе разбулена две дни по-късно, когато на изложението в Пебъл Бийч британската Tuthill Porsche разкри своя GT One.

Автомобилът отдава почит на легендарния Porsche 911 GT1 от края на 90-те години с над 600 к.с., тегло 1200 кг и планирана серия от само 22 екземпляра.

Tuthill Porsche

Tuthill Porsche е потайна за основата, на която е изграден GT One. 911 GT1 от 1996 г. и 1997 г. използваше предната и централната част на сериен 911, свързан с уникална стоманена тръбна задна част, взета от прототипа 962. Може би Tuthill прави нещо подобно тук, защото GT One е със средно разположен двигател и съвсем очевидно не прилича на 911 отзад.

Това, което знаем е, че се предлага с избор от два 4,0-литрови редови „шестака“: или високооборотен атмосферен мотор с 500 к.с., развъртащ се до 11 000 об./мин, или „шестак“ с принудително пълнене. Tuthill Porsche не уточнява дали двигателят е с турбо или с компресор, но трябва да приемем, че е с турбо, тъй компресорът исторически не е свързан с Porsche.

Моделът може да се поръча или с ръчна, или с трансмисия с двоен съединител. GT One има поръчково окачване с двойни напречни носачи отпред и отзад, карбоново-керамични спирачки и сертифициран от ФИА ролкейдж. Каросерията е изцяло от въглеродни влакна, естествено, а дизайнът е дело на базирания в Калифорния Флориан Флатау, който преди това е работил със Singer.

Tuthill GT One рестомод Монтерей