К итайският концерн BYD за пореден път акцентира върху стремежа си да атакува по всички фронтове европейския пазар. Обеми с YangWang U8 няма да се правят, по-скоро моделът служи за демонстрационна платформа за технологичния арсенал, с който разполага BYD.
Огромният всъдеход заемаше централно място в експозицията на китайския концерн, като привличаше погледите на стотиците журналисти, събрали се да видят какво ново ще предложат китайците.
В този конкретен случай то не е никак малко, дори е огромно като размери. Но колкото е голямо, толкова е и грозно, погледнат отпред. Задната секция прилича изключително много на Land Rover Defender, а вътре кафявата кожа може да те ослепи.
Но пък кой друг всъдеход може да плува? Този можел, поне така се твърди и това показват някои промо клипчета. Може и да прави т. нар. tank turn, т.е. завой на място на 360 градуса. Това е възможно благодарение на четирите електромотора в колелата, като левите и десните се въртят в противоположна посока, за да стане това възможно.
BYD Seal U
Но пък същия трик го прави и електрическата G-Class. Иначе YangWang U8 се продава в Китай за $150 000. Цената за Европа не бе обявена, но тя със сигурност ще бъде много по-висока от тази. В същото време стартовата цена на G-Class в Германия започва от около $128 000, но не знам колко ще струва електрическата G-класа. Сигурен съм обаче, че няма здравомислещ европеец, който да замени „Кубчето” с това. Може би някой земеделец да, но пак ще са рядкост.
BYD Seal U
Друг е въпросът, че в Женева BYD представи обновена версия на 5-местния Seal SUV и изцяло електрически Tang, който може да измине до 530 км с едно зареждане. Няма как да се подмине и Dolphin. Компактният електромобил е със 7000 евро по-евтин от подобно оборудван VW ID 3. Всичко това е чудесно, плашещо за европейските производители, но към момента няма ясна индикация, че китайската вълна ще ни залее. Предстои да видим.