Германия отново критикува решението на ЕС за забрана на ДВГ от 2035 г.

Нехайно е да се поставят цели след 2030 г., заяви шефът на автомобилната индустрия в страната

,
Берлин

https://www.istockphoto.com/photo/ordinary-day-in-berlin-gm623585386-109410345

Г ерманската асоциация на автомобилната индустрия (VDA) разкритикува решението на ЕС да забрани продажбата на превозни средства с двигатели с вътрешно горене от 2035 година, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Снощи европейските институции направиха поредна стъпка в осъществяване на този план, след като Европейският парламент и Съветът на ЕС сключиха временно споразумение за нулеви емисии при новите автомобили и ванове от 2035 г.

Това става на фона на привизи от автомобилни шефове и браншови организации мярката да бъде облекчена, тъй като отдалечава средната класа от покупката на нова кола, а това може да доведе и до социални трусове.

"Нехайно е да се поставят цели за периода след 2030 година, без да можем да направим съответните промени въз основа на текущото развитие", заяви в комюнике президентът на VDA Хилдегард Мюлер.

Той даде за пример разширяването на инфраструктурата за зареждане на електрически автомобили, неизбежната зависимост от суровини и възможността за генериране на електроенергия от възобновяеми източници.

ЕС трябва незабавно да премине в офанзива, подготвяйки рамковите условия", каза Мюлер.

В допълнение той се изказа в полза на колите с двигатели с вътрешно горене и подчерта, че с тях може да се оперира по климатично неутрален начин. За тази цел ще са нужни и синтетични горива, добави Мюлер.

Организацията му критикува ЕС за решението още от лятото, когато първо ЕП одобри забраната.

В същото време Европейската автомобилна индустрия обяви, че е "готова да приеме предизвикателството" след това "безпрецедентно решение", като същевременно призова ЕС да осигури необходимите "условия" за изпълнението на тази цел. Най-вече разширяване на мрежата от зарядни станции за електрически автомобили.

С оглед на това, че автомобилите, които са основното средство за придвижване на европейците, изхвърлят малко под 15 на сто от общото количество въглеродни емисии в ЕС, новите разпоредби ще помогнат за постигането на климатичните цели на ЕС, най-вече за въглеродна неутралност до 2050 г.

Дерогация се предоставя на "нишови" производители или на тези, които произвеждат под 10 000 превозни средства годишно, което им позволява да бъдат оборудвани с двигател с вътрешно горене до края на 2035 г. От тази клауза, често наричана "Новела Ферари", ще се възползват предимно луксозните марки.

Преговарящите се споразумяха да "започнат подготовката на законово предложение през 2025 г., за да създадат Фонд за справедлив преход" за автомобилния сектор, заяви Паскал Канфен.

нови автомобили Европейски съюз забрана на ДВГ Германия