Mercedes, както и много други автомобилни производители, предлагат две ясно разграничени гами. Колите с ДВГ и хибридите изглеждат по един начин, а изцяло електрическите – по друг.
Според главния технологичен директор на Mercedes Маркъс Шафер времената вече са други, съобщава Motor1. Той казва, че в началото на EV прехода, хората са търсили нещо по-различно от традиционното.
„Първите купувачи искаха да са различни. Те искаха да покажат, че карат електрическа кола. Сега навлизаме в мейнстрийма и масовото приемане на тези автомобили и клиентите не искат да показват, че карат EV. Те искат същата форма, без значение какво я задвижва“, казва Шафер пред WhichCar.
Затова Mercedes реагира подобаващо и през последните месеци започна промяна в стратегията си. Компанията вече обединява дизайна на моделите си. Без значение дали те са задвижвани от ДВГ, хибрид или ток, всички изглеждат почти еднакво.
На пръв поглед това ще улесни Mercedes значително. Шафер обаче казва, че е обратното: „Да събереш различни задвижвания в една платформа води до компромиси, а ние не искаме да предлагаме коли с компромиси“. Новата архитектура и разработки на Mercedes решават този проблем и ще дадат на клиентите максимума от всяко задвижване.
Процесът по сливане на моделите с различни задвижвания ще отнеме време. Той ще е плавен, като ще е с новото поколение на дадената кола. EQS например ще продължи да се продава още няколко години, паралелно с настоящата S-класа, на която предстои фейслифт. След това, следващото поколение ще обедини двата модела в един.