Genesis GV60 идва в Европа с режим Boost. И с режим Drift

Корейците оповестиха първите технически данни

Валентин Маринов,
Genesis GV60

Genesis

К орейската марка Genesis оповести първи данни за SUV-купето GV60. На първо време то ще дойде в Европа още тази година - може би през есента. Прекрасно.

Стъпва на същата платформа като Kia EV6 и Hyundai Ioniq 5. Задвижва се от батерия със 77,4 кВч и с едно зареждане може да измине около 450 км. Задвижването на базовата версия е към задните колела.

Максималната мощност е 225 к.с. при 350 Нм максимален въртящ момент, но клиентите ще имат избор и за повече, както и за двойно предаване.

Предвиден е вариант GV60 Sport, който ще бъде снабден с 218 к.с. към задния мост и още 100 к.с. към задния, което прави общо 318 “коня” и 605 Нм максимален въртящ момент. Пробегът с едно зареждане тук е по-малък - 400 км. Но пък разполага със система, която да “изключва” предния мост, когато има възможност за това, за да се пести енергия.

Спортът обаче не свършва дотук. Предвижда се и версия Sport Plus с Boost mode. С активирането му чрез един от вълнуващите бутони в интериора получавате още 55 к.с. и 95 Нм макс. въртящ момент.

Както вече Top Gear разказа, има и Drift Mode. Радостното е, че е наличен за европейската версия. Това звучи екстравагантно за електрически кросоувър, но пък защо не от друга страна. Нали някои хора се оплакват, че електромобилите били скучни. Засега Genesis не дава детайли как точно ще “дрифти” луксозното возило. Предполага се, че при избор на този режим повече мощност ще отива към задните колела.

Също така возилото ще се предлага с електронен диференциал с ограничено приплъзване.

Системата Road Preview пък използва камери, навигацията и информация от колелата и окачването, за да ви информира за състоянието на пътя и потенциални опасности. Като същевременно прави настройки за безопасност и комфорт.

Батерията на GV60 може да се зарежда от 10 до 80 процента за едва 18 минути.

В GV няма да може да влезе всеки - само собственикът му. Така децата ви (или родителите, кой знае) няма да могат да го вземат за “едно кръгче”, пазар или каквото там. В него се влиза с лицево разпознаване, а пък двигателят се стартира с пръстов отпечатък. Може да се синхронизира със смартфон.

Genesis Genesis GV60 Европа дрифт премиера