Ford очаква бизнесът му с електрически автомобили да донесе загуби от $3 млрд. тази година, въпреки че прогнозира повишени печалби от продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене и търговски автомобили.
Производителят прогнозира, че загубите от неговото EV звено, наречено Model e, ще се увеличат с близо 50% през 2023 г. от $2,1 млрд. миналата година. Причина за това ще се окажат продължаващите инвестиции за увеличаване на производството и разработване на продукти от следващо поколение на специална EV платформа.
Ford заяви още, че очаква печалби преди лихви и данъци от около $7 млрд. тази година за Ford Blue, бизнес звеното за конвенционални автомобили, и около $6 млрд. за Ford Pro, подразделението с търговски модели. Те направиха съответно $6,8 млрд. и $3,2 млрд. през 2022 г.
Анализатори и инвеститори отдавна предполагат, че традиционният бизнес с автомобили с ДВГ е движещата сила, която подпомага инвестициите в другите бизнеси. Но сега за пръв път Ford публикува публично финансовите резултати за трите си подразделения, създадени като част от мащабната реорганизация от 2022 г. С това компанията промени и метода за представяне на финансовите си доклади. Той вече не разкрива как компанията се е справила в различните региони на света.
В четвъртък Ford потвърди целите за 2023 г. от $9 до 11 млрд. коригиран EBIT и около $6 млрд. коригиран свободен паричен поток. Компанията също така каза, че остава уверена в прогнозите си, че EBIT маржовете ще бъдат 8% за Model e и 10% за цялата компания до края на 2026 г.
Очакванията за нарастване на загубите тази година се дължат на инвестициите за изграждане на производствените комплекси в Тенеси и Кентъки, както и за разработване на алтернативни химични състави на батериите.
Производителят очаква да достигне годишен производствен капацитет за електромобили от 600 000 в края на годината, а към 2026 г. да има потенциала да прави по 2 млн. е-коли годишно.