„Фолксваген“ смята да позиционира следващата генерация на фамилния си модел „Пасат“ в по-висок клас, където пазарът не е чак толкова пренаселен.
В същото време обаче компанията трябва да е внимателна с подобен ход, за да не прогони основните си клиенти, коментира Ройтерс.
Тази седмица германският автомобилен гигант представя новото поколение на втория по популярност – след вездесъщия „Голф“, свой модел. Колата трябва да е на пазара в Европа през ноември.
От началото на производството на модела с това име през 1973 г. досега от конвейра са слезли около 23 млн. бройки от него.
Между 2009 и 20013 г., когато автомобилният пазар се срина с цели 15%, делът на средно големите автомобили на умерени цени (а в тази категория попада „Пасат“) се сви от 48 на 44%, докато основните луксозни марки са регистрирали ръст - от 13 на 17%.
До 2018 г. „Фолксваген“ си е поставил за цел да изпревари японците от „Тойота“ като автомобилен производител №1.