FIAT Topolino се завръща. Като ребрандиран Citroen Ami

И все пак нещо ще го отличи - платненият покрив от италианския оригинал

,
Citroen Ami

, Citroen

Това е Citroen Ami. Като размери, предназначение и техника FIAT Topolino ще е същият. С една съществена разлика, която ще го отличи - покривът ще е от плат, като на оригиналния Topolino.

FIAT отново ще използва името Topolino - за градски ултрамъник, който е много вероятно да започнем да виждаме по улиците още от догодина, информира Automotive News Europe.

Това ще е практически ребрандирана четириколка Citroen Ami. Тя вече получи един близнак в голямото семейство на концерна Stellantis - Opel Rocks-e. Има и карговерсии, като наскоро бе лансирана тази на германската марка с едно Kargo към името.

Такъв ще е случаят и с италианския вариант, няма причина да очакваме друго, още повече товарен вариант би бил много полезен из тесните улички на китните италиански градове и селца.

Изображение още няма, поради което използваме снимка на Citroen Ami.

Твърди се, че автомобилчето ще е с покрив от плат, така ще може лесно да се сваля. Хем ще го отличи от френския първообраз, хем ще го приближи към оригиналната италианска легенда Topolino. Добро хрумване, най-логичното всъщност.

А техниката ще остане познаната от “братчетата”. Задвижването ще бъде поверено на електромотор с мощност 8 к.с., която може да достигне за кратко до 12 к.с. при ускорение - когато ви потрябва. Батерията с капацитет 5,5 кВ/ч може да се зареди за около 4 часа от АС домашен ел. контакт.

Пробегът ще се запази до около 75 км в града (WLTP). Размерите ще оснанат същите, като най-показателна е дължината - 2410 мм.

Това ще е най-малкият и най-евтин модел на FIAT, който, както научихме наскоро от изпълнителния директор на компанията Оливие Мартинес, ще се съсредоточи точно към малки и компактни модели. Няма да навлиза в територията на други брандове от фамилията за размери и лукс.

Citroen е продал 9183 броя от Ami през миналата година. За тази плановете на Stellantis са за 15 хиляди и още 5000 от Opel Rocks-e. Те се правят в Мароко, като капацитетът на завода е далеч по-голям - за 35-40 хиляди на година. Което означава, че оттам ще излиза и италианчето.

Automotive news

Stellantis събратя Opel Rocks-e Kargo Citroen Ami FIAT Topolino FIAT Topolino