Aston Martin Valkyrie е една от най-атрактивните хиперколи в момента, като можеше да не съществува, ако не беше… Ferarari. Оказва се, че италианците са имали неволна роля в създаването на автомобила, съобщава Motor1.
Red Bull Racing доминираше Formula 1 доста време, като спечели три поредни титли от 2010 г. до 2013 г. В периода след 2014 г., обаче компанията имаше трудности с навлизането на хибридната ера. Проблемите дори са били на път да откажат легендарния конструктор Ейрдиан Нюи от отбора. А точно по това време и Ferrari са дали атрактивна оферта на Нюи да отиде в Маранело и това почти е станало реалност, казва самият директор на Red Bull Racing Крисчън Хорнър в интервю за подкаста на Дакс Шепард.
„Ейдиран беше на косъм да си тръгне. Беше на около половин час от това да подпише“, казва Хорнър.
Ferrari много са искали Нюи. Дори са щели да плащат ежедневните му полети от Монако до Маранело и да покриват данъците му. И ще му позволят да разработи и шосеен автомобил – една от дългогодишните мечти на Нюи.
Привидно Red Bull няма как да предложат това, защото не произвеждат автомобили. Този факт обаче не отказва Хорнър. По това време Aston Martin е сред основните спонсори на Red Bull Racing. За Хорнър това е достатъчно да поиска среща с изпълнителния директор на Aston Анди Палмър.
„Отидох и му казах, че имаме един от най-добрите дизайнери на всички времена. А те имат страхотен бранд. Няма да финансираме колата, но има логика да съберем дизайнера и бранда и това стана в пъб в Англия“, казва Хорнър.
Палмър се съгласява, което е достатъчно за Нюи да остане в Red Bull. Така през 2016 г. Aston Martin обявява проекта AM-RB 001, който година по-късно кръщава Valkyrie.