Екстремистите Ferrari SF90 XX Stradale и Spider са с по 1030 „коня

Плъг-ин хибридните модели са в ограничена серия от по 799 и 599 бройки съответно, задвижването е поверено на V8 и три електромотора

Ferrari SF90 XX Stradale

, Ferrari

Ferrari SF90 XX Stradale

О чакванията бяха, че в имената ще видим или LM, или Versione Speciale, но вместо това виждаме обозначението ХХ. Тази програма до момента бе предназначена за клиентите, които не се интересуваха от хомологирани коли, а само от пистови екстремни играчки.

Така, за пръв път след F50 от 1995 г., сериен модел на Ferrari е с фиксирано задно крило. Заедно с други аеродинамични решения, то генерира 315 кг притискаща сила при 250 км/ч. Крилото, разработено директно от XX Programme, е с две конфигурации: Low Drag High Downforce.

Друга отличителна черта на двата модела е светлинната лента през цялата широчина на задницата, заменяща традиционните двойни стопове.

 Ferrari SF90 XX Spider

Ferrari

Ferrari SF90 XX Spider

XX Stradale и ХХ Spider са най-екстремните версии на SF90 Stradale – плъг-ин хибридът с централно разположен двигател, представен от Ferrari през 2019 г. като двуврата Berlinetta или кабрио с твърд покрив Spider.

 Ferrari SF90 XX Stradale

Ferrari

Ferrari SF90 XX Stradale

За задвижване на ХХ е използван същият 4,0-литров битурбо V8 от оригинала, но с нови бутала, увеличена степен на сгъстяване и различни всмукателни и изпускателни колектори. В резултат на това мощността на агрегата е увеличена от 779 к.с. до 797 к.с. F154 FA обаче е подпомаган от три електромотора, два на предната ос, един между двигателя и скоростната кутия отзад. Тази конфигурация позволява на SF90 XX Stradale и XX Spider да отприщят 1030 к.с., повече от наследника на Lambo Aventador – Revuelto PHEV (1015 к.с.). Трансмисията остава 8-степенната с двоен съединител от SF90 Stradale.

 Ferrari SF90 XX Stradale

Ferrari

Ferrari SF90 XX Stradale

Трите електромотора генерират максимум 233 к.с. Двата модела могат да изминат до 25 км само на ток, когато ДВГ-то не работи, предните мотори осигуряват на модела максимална скорост 135 км/ч.

 Ferrari SF90 XX Spider

Ferrari

Ferrari SF90 XX Spider

Подвижният твърд покрив (RHT) на Spider се сгъва или прибира за 14 секунди, като операцията може да бъде стартирана и при скорост до 45 км/ч.

Представени на „Фиорано”, двата нови „жребеца” идват с нов режим Qualifying, който помага за „генериране на допълнителна мощност в критичен момент, когато автомобилът излиза от завой”. За финал оставяме динамичните параметри: ускорение до 100 км/ч ца 2,3 секунди, до 200 км/ч за 6,7 сек и максимални 320 км/ч.

Ferrari Ferrari SF90 XX Stradale Ferrari SF90 XX Spider