О чакванията бяха, че в имената ще видим или LM, или Versione Speciale, но вместо това виждаме обозначението ХХ. Тази програма до момента бе предназначена за клиентите, които не се интересуваха от хомологирани коли, а само от пистови екстремни играчки.
Така, за пръв път след F50 от 1995 г., сериен модел на Ferrari е с фиксирано задно крило. Заедно с други аеродинамични решения, то генерира 315 кг притискаща сила при 250 км/ч. Крилото, разработено директно от XX Programme, е с две конфигурации: Low Drag High Downforce.
Ferrari SF90 XX Stradale и ХХ Spider
Друга отличителна черта на двата модела е светлинната лента през цялата широчина на задницата, заменяща традиционните двойни стопове.
Ferrari SF90 XX Spider
XX Stradale и ХХ Spider са най-екстремните версии на SF90 Stradale – плъг-ин хибридът с централно разположен двигател, представен от Ferrari през 2019 г. като двуврата Berlinetta или кабрио с твърд покрив Spider.
Ferrari SF90 XX Stradale
За задвижване на ХХ е използван същият 4,0-литров битурбо V8 от оригинала, но с нови бутала, увеличена степен на сгъстяване и различни всмукателни и изпускателни колектори. В резултат на това мощността на агрегата е увеличена от 779 к.с. до 797 к.с. F154 FA обаче е подпомаган от три електромотора, два на предната ос, един между двигателя и скоростната кутия отзад. Тази конфигурация позволява на SF90 XX Stradale и XX Spider да отприщят 1030 к.с., повече от наследника на Lambo Aventador – Revuelto PHEV (1015 к.с.). Трансмисията остава 8-степенната с двоен съединител от SF90 Stradale.
Ferrari SF90 XX Stradale
Трите електромотора генерират максимум 233 к.с. Двата модела могат да изминат до 25 км само на ток, когато ДВГ-то не работи, предните мотори осигуряват на модела максимална скорост 135 км/ч.
Ferrari SF90 XX Spider
Подвижният твърд покрив (RHT) на Spider се сгъва или прибира за 14 секунди, като операцията може да бъде стартирана и при скорост до 45 км/ч.
Представени на „Фиорано”, двата нови „жребеца” идват с нов режим Qualifying, който помага за „генериране на допълнителна мощност в критичен момент, когато автомобилът излиза от завой”. За финал оставяме динамичните параметри: ускорение до 100 км/ч ца 2,3 секунди, до 200 км/ч за 6,7 сек и максимални 320 км/ч.