К ое е по-икономично, конвенционален автомобил или хибрид? Този въпрос изглежда има лесен отговор. Поне на пръв поглед.
Окачва се обаче, че при определени условия дизелов модел може да се окаже по-изгоден, сочи британско изследване, цитирано от в. „Дейли телеграф“.
Хибридите са безспорно икономични, но
най-ефективна е тяхната система за задвижване в градска среда – с чести спирания и тръгвания и движение с ниска скорост.
Ако обаче голяма част от маршрута ви е извънградско шофиране, по-икономичен може да се окаже съвсем нормален дизелов двигател. А обикновено конвенционалните автомобили са и по-евтини от хибридните версии.
„Не казваме, че хибридите са страхотни или че са ужасни – те имат определена роля, в която са добри, и ако се използват за друго нещо, може да се окаже, че се представят не толкова добре, колкото дизеловите двигатели, например“, коментира Ник Молдън от „Емишън Аналитикс“ – организацията, което е провела изследването.
В него са били сравнявани два популярни във Великобритания модела хибриди и осем автомобила с дизелови двигатели, чийто работен обем варирал между 1,5 и 2,2 л. Всички автомобили са били с мощност най-много 150 к.с.
Оказа се, че по-добре представящият се от двата хибрида – „Тойота Аурис“ е победен по икономичност от
дизеловите „Хонда Сивик“,.„Шкода Октавия“, „Пежо 308“ и „Мазда 3“.
„Може да не са най-икономичните, но обикновено са най-екологичните, ако човек няма тежък крак и кара предимно в града“, казва пък Молдън в защита на хибридите.