Дефицитът като изкуство: автомобилите, разпродадени преди старта на производството им

Колосални цени, ограничени бройки и впечатляващи динамични параметри – всичко това привлича богатите като магнит

Mercedes AMG Project One

Mercedes-AMG

Mercedes-AMG Project One

Л ипсата на чипове буквално разтърси световното производство и доставки на автомобили. Това накара компаниите да се насочат към най-скъпите си модели, които носят и най-голяма печалба. Няма да задълбаваме в тази посока, но отминалата 2021 г. беше сред най-доходоносните за компаниите, макар те да продадоха много, много по-малко коли спрямо 2019 г.

Но има и други причини, поради което някои автомобили се изчерпват много бързо. Тук ще ви покажем някои от тези произведения, които се изчерпват преди старта на производството им, а някои – дори преди да бъдат официално показани на широката публика. Някои от моделите тепърва ще пристигнат при собствениците си, а други – скоро ще изчезнат. Но приликата между тях е огромният дефицит.

 Lamborghini Countach LPI 800-4

Lamborghini

Lamborghini Countach LPI 800-4

Lamborghini Countach LPI 800-4

За по-малко от три дни италианците продадоха всичките 112 екземпляра от възродения модел. Цената тук също не е никакъв фактор – минимум 2 млн. евро, което е почти шест пъти над цената на Aventador S.

Компанията е комбинирала класически дизайн и съвременни технологии. Купето, изработено от карбонови влакна, напомня за прототипа LP 400 S, технологичната основа е на хибрида Sian FKP 37.

От него са взети интериорът, ходовата част и задвижването, в това число 6,5-литровият атмосферен V12, суперкондензаторът и 7-степенната роботизирана трансмисията. Максималната мощност е 814 к.с.

 Koenigsegg Jesko Absolut

Koenigsegg

Koenigsegg Jesko Absolut

Koenigsegg Jesko

Три години след дебюта си, Jesko най-после е готов за производство. Тиражът му от 125 бройки бяха продадени още през 2019 г., без цената на е някакъв възпиращ фактор – минимум 3 млн. евро.

Доставките на хиперавтомобила започват в края на годината. Клиентите могат да избират между две модификации - Absolut и Attack.

Двигателят е 5,0-литров битурбо V8, който, захранван с бензин развива 1280 к.с., а с Е85 – 1600 „коня”.

 Rimac Nevera

Rimac Automobili

Rimac Nevera

Rimac Nevera

Хърватският електрически хиперавтомобил се превърна в хит далеч преди да го видим в сериен вариант: целият тираж за първата година е продаден отдавна.

Нещо повече, когато това стана, серийният модел още нямаше име. Прототипът дебютира с името Rimac C_Two.

Планирано е производството на 150 автомобила, който се задвижва от 4 електромотора. Общата им мощност е 1914 к.с., които позволяват ускорение до 100 км/ч за 1,97 секунди!

 Mercedes-AMG Project One

Mercedes-AMG

Mercedes-AMG Project One

Mercedes-AMG One

Миналата есен бе обявено, че стартът на продажбата на германския хиперавтомобил пак се отлага, но вече говорим за средата на тази година. Това отлагане бе оправдано с Ковид-19 и локдауна, но това са оправдания. Истинската причина трябва да се търси в приспособяването на хибридната система от Ф1 болида към серийната машина. Инженерите уваряват, че решението вече е намерено.

Първоначално бе обявено, че производството ще започне през 2019 г., след това 2021 г., за да стигнем финално до средата на 2022 г. Но нищо от това не попречи всичките 275 бройки да бъдат продадени за под година от първоначалното представяне на модела, което се случи през 2017 г. Бройката е минимум 2 млн. евро.

 Bugatti Divo

Bugatti

Bugatti Divo

Bugatti Divo

Френската компания направи само 40 бройки на цена от 5 млн. евро всеки: последният модел отиде при клиента си през миналото лято. Основата е Chiron, но Divo е с 35 кг по-лек, а аеродинамиката му е много по-усъвършенствана.

Моделът е наречен на френския състезател Албер Диво. Разликите с донора са съществени. Макар двигателят да е идентичен, мощността е повишена, но максималната скорост е снижено до „едва” 380 км/ч.

суперавтомобили хиперавтомобили любопитно автомобили