П рез 2025 г. Dacia ще се състезава в Световния рали-рейд шампионат, чиято кулминация е рали „Дакар”, като производител в категория T1+.
Повече от 40 години състезанието маратонът събира повече от 60 националности и 500 авантюристи за уникално състезание всяка година.
Рали „Дакар” ще бъде тестова площадка и лаборатория на идеи за Dacia.
Dacia ще подходи към този вълнуващ проект, разчитайки на уменията на Renault Group и черпейки от опита на британската автомобилна и инженерна компания Prodrive. В продължение на почти 40 години Prodrive е един от основните играчи в моторните спортове в световен мащаб, помагайки на марките да спечелят множество международни шампионати.
Prodrive участва в рали Дакар и рали-рейд от 2020 г., като в последните три маратона участва с автомобили, проектирани и управлявани от техни собствени отбори, постигайки второ място през 2022 г. и 2023 г. с 9-кратния рали шампион Себастиен Льоб, който сега се присъединява към новият отбор на Dacia. От 2021 г. той се състезава в „Дакар” зад волана на Bahrain Raid Xtreme Hunter, проектиран и управляван от британския екип Prodrive.
Вторият състезателен автомобил на Dacia ще бъде поверен в ръцете на Кристина Гутиерес Ереро, първата испанка в автомобилната категория, завършила рали „Дакар” през 2017 г. Едва на 31 години, тя вече е участвала в 7 издания на рали Дакар между 2017 г. и 2023 г. Кристина също е рали шампион на всякакъв вид терени (категория жени) в Испания от 2012 г.
Прототипът на Dacia ще се задвижва от синтетично тестово гориво, разработено от Aramco. Решенията за синтетично гориво на Aramco се произвеждат чрез комбиниране на възобновяем водород с уловен CO2, което води до нисковъглеродно гориво, съвместимо с днешните двигатели.
Преди да приемат предизвикателството на сезон 2025, прототипите на Dacia ще бъдат подложени на тест на Rallye du Maroc през 2024 г.