General Safety Regulations 2 (GSR2) налага всички нови автомобили, които влизат в продажба в ЕС от 7 юли 2024 г. да бъдат оборудвани с Асистент за поддържане лентата на движение, засичане на пътни знаци и Асистент за следене вниманието на водача (камера, която следи погледа на шофьора).
Новината, която Autocar съобщава, е, че Dacia няма да вдигне цените на Jogger, Sandero и Stepway (поне във Великобритания), за разлика от други конкуренти, на които тези задължителни системи ще се отразят негативно на цените им.
Британското издание посочва за пример Hyundai i10, чиято цена преди козметичния фейслифт е била 14 995 паунда, но след модернизацията и въвеждането на споменатите системи скача на 15 420, а сега е 15 930 британски лири.
Същото се отнася и за Mazda MX-5, чиято цена скача с 2175 лири, но тук трябва да се отбележи, че за модела се въвежда още нов диференциал с ограничено приплъзване и актуализирана инфотейнмънт система.
Dacia обаче е решила да не прехвърля тежестта върху купувачите, затова цените й остават непроменени след задължителното въвеждането на трите системи. В интериора на автомобилите на Dacia се въвежда също физически бутон My Safety за бърз достъп до настройките на системите за подпомагане на водача.