Dacia е сред малкото европейски марки, които имаха с какво да се похвалят през миналата година - и като продажби, и като приходи и печалба.
Това накара шефовете на марката и на концерна Renault да заговорят по-смело за бъдещето и да кроят планове с нови модели, които са и малко по-скъпи, оставайки обаче верни на принципа за златното съотношение цена - качество.
Вече много се говори за Bigster - амбициозен SUV, който ще се появи през 2025 г. в ключовия сегмент С.
Влизането там ще позволи на Dacia да се конкурира по-добре със сходно позиционирани конкуренти (като Skoda и Suzuki), които все пак стоят по-високо - и ценово, и като разнообразие от модели, и имиджово.
Bister ще е 4х4 със солидна осанка, но все пак ориентиран повече за пътя. Dacia иска да го противопостави на Peugeot 5008 и Skoda Kodiaq.
Компактният всъдеход ще бъде базиран на същата платформа CMF, като неговите братя в групата Nissan X-Trail и Renault Austral. Но отново - макар и по-скъп, идеята му е да бъде достъпен, за да не се загуби сегашната клиентела в опит да се спечели нова.
Знаем, че ценообразуването за клиентите е от ключово значение, така че то не може да бъде просто следствие от технологичните избори, които правим, коментира шефът на продажбите и маркетинга на марката Ксавие Мартинет пред Autocar. - Това трябва да e в основата на всичко, останалото следва.”
Точно както Sandero и Duster са сред най-бюджетните модели в своите класове, така и Bigster ще се стреми да завладее значителен пазарен дял, като подбива конкурентите си.
Твърди се, че новакът ще е малко по-скъп от Duster, от който пък ще видим трето поколение догодина.
Рецептата бе казана от боса на марката Денис льо Вот наскоро: без излишни екстри, като големи и “умни” екрани и технологии, с които са натъпкани по-скъпите модели.
Това е формула, която Dacia вече приложи с голям успех с най-новите си модели. В нея влиза и опростеността - нещо, което не малко клиенти харесват в Dacia.
Bigster ще се предлага малък избор на нива на оборудване. Но пък ще предложи както варианти с ДВГ, така и електрифицирани. Тук най-вероятно говорим за хибридна система E-Tech на Renault, използвана от Jogger Hybrid.
Задвижването на четирите колела също ще бъде опция.