К алифорнийската компания Czinger показа два нови модела на Седмицата на автомобила в Монтерей.
Това бяха Hyper GT и 21C V Max, като вторият не е точно премиера, а още по-екстремен вариант на вече прочулия се 21C.
Hyper бе изненада, затова започваме от него. На този етап се води концепция на 4-местно купе. Базираната в Лос Анджелис фирма (стартъп, както е модерно да се казва) заяви, че тази кола носи новият й дизайнерски език.
Знае се, че вратите се отварят нагоре (gullwing). Виждаме доста LED светлини отпред - малко и като коледна украса, но като изключим това (на някого може и да му хареса) предницата изглежда добре - спортно и модерно, масивна е, запомня се.
Czinger не съобщи нищо за задвижването на колата, знае се само, че е хибрид, а дизайнът е собствен. Става ясно, че купето още е в процес на разработка и повече данни, цена и серия ще бъдат изнесени по-нататък.
21C V Max вдига залозите на своя първообраз. Той е с променен екстериор, чиято цел е да се намали съпротивлението. Промените са по предния сплитер и задното крило, което е по-голямо.
И тук няма технически и динамични данни, но според Czinger вариантът е с по-доби постижения от 21С, който също е хибрид (2,9 л, V8 и два електромотора). Общата му максимална мощност е 1250 к.с., колкото са и килограмите.
Той достига стотака за 1,9 сек., а максималната скорост е 431 км/ч. Значи V Max има “подобрение”. Интересно… Задвижването е същото - поне това се знае.
Целта на калифорнийците е да предлагат 6-7 модела в различни сегменти до 2030 г.