Честито на печелившите. Цената на „паяка” в София скача двойно до 120 лева

Общинските съветници се притесняват „Център за градска мобилност” да не фалира, затова вдигат цената до 120 лв. (от 60). Към това има и глоба.

,
паяк

, iStock

Снимката е илюстративна

С толичните общински съветници не могат да допуснат „Център за градска мобилност” ЕАД да фалира. С този ангажимент се нагърби председателят на Комисията по транспорт и пътна безопасност Карлос Контрера, който на вчерашното редовно заседание на общинския съвет предложи цената на принудително репатриране на автомобил с любимия ни „паяк” да скочи двойно – от 60 на 120 лева! Инфлация, какво да правим.

В доклада си г-н Контрера обосновава предложението си с факта, че от март 2012 г. цената за удоволствието „паяк” е 60 лева. В доклада се посочва, че „основният целен ефект на актуализирането на цената за принудително преместване на МПС, паркирало в нарушение на ЗДвЛ не е акумулирането на повече средства, а възпиращия ефект за нарушителите от по-високите разходи за освобождаване на автомобила.”

Софиянци трябва да се успокояваме с довода, че „размерът на разходите, които нарушителите заплащат за прилагане на ПАМ-принудително преместване е един от най-ниските в Европа.” И тук са дадени примери: в Белград се плаща от 51 до 380 евро в зависимост от вида на превозното средство, в Букурещ – 105 евро, в Любляна – 100 евро, в Будапеща – 55 евро, Прага – 77 евро, в Скопие от 40 до 56 евро.

Но „проблемът” е, че „Център за градска мобилност” ЕАД пак са си изправени пред фалит. Защото в доклада на г-н Контрера е приложен и разчет на разходите, които се извършват за принудителното преместване на един автомобил, нарушил правилата за паркиране в София.

Ето какво показва този разчет: за преместване на 1 автомобил се начисляват разходи за материали в размер на 11,06 лв., разходи за външни услуги от 12,56 лв., разходи за амортизация 13,62 лв., разходи за заплати 48,70 лв., разходи за осигуровки и надбавки 19,52 лв. Това се равнява на 105,45 лв., ДДС-то е 21,09 лв. Тоталът: 126,54 лв., което значи, че и сега общинската фирма е на червено. Иначе от същия доклад се вижда, че за първите 11 месеца на 2021 г. в София са били принудително репатрирани 32 107 автомобила. Това се равнява на 1 926 420 лв. приход от тази дейност.

Да напомним, че това е цената за репатрирането. Към нея има и глоба. Новата „екстра” предстои да бъде одобрена от общинския съвет. Сега очакваме да видим с колко и кога ще бъде увеличена цената на скобата.

паяк Център на градска мобилност принудително репатриране паркинги и гаражи столичен общински съвет комисия по транспорт Карлос Контрера глоби за паркиране