И зминалата седмица може и да не беше изпълнена с новини, но за сметка на това беше доста забавна. При това този повод за широки усмивки (отразен от едни от най-големите автомобилни сайтове) дойде от с. Слащен, България, от където е родният изобретател Ахмед Мерчев, основател на компанията с гръмкото име ALIENO.
Тя представи UNUM. Ето защо бяха усмивките: г-н Мерчев твърди, че ye започне да произвежда хиперавтомобила до 2027 г. (във въпросното село Слащен), като дори обмисля да работи или въобще придобие марката Lamborghini, от която черпи вдъхновение за дизайна.
Иначе въпросният UNUM ще развива максимална скорост от 570 км/ч! Най-мощната версия щяла да е 5221 к.с. и щяла да има 24 електромотора! Ето това предизвика усмивки, а те става още по-големи, ако продължите да четете пресрелийза.
Audi ни върна на земята с един от най-впечатляващите си модели: RS 6, който изминалата седмица чества 20-годишен юбилей. Малко след началото на новото хилядолетия, подразделението, което тогава се нарича quattro GmbH (сега Audi Sport GmbH), е изправено пред дилема: кой да е следващият модел след RS 4, който да получи спортни гени. Първото поколение (С5) на Audi A6 току що е преминало през фейслифт през 2001 г., идеален момент да получи повече мощност.
Другата новина дойде от Nissan и личното ни впечатление от него, още повече, че японците твърдят за него, че са открили липсващото звено – това, което стои между хибрида и електромобила. Технологията e-POWER е съставена от батерия с капацитет 2,3 kWh, 1,5-литров 3-цилиндров турбо двигател с променлива степен на сгъстяване, инвертор и електромотор с мощност 140 kW (системната мощност е 190 к.с. и 330 Нм). Бензиновият двигател генерира електричество, което се пренася чрез инвертора към батерията, електромотора или двете едновременно, в зависимост от ситуацията.
На електрическия фронт Porsche и Mercedes заговориха в един глас. Porsche каза, че вярва, че може да печели повече от електромобили, докато Mercedes – че EQE и Е-Class вече носят еднаква печалба.
През миналата седмица стана ясно, че Гърция преминава към втора фаза на плана си за електрификация на автопарка, която предвижда до 8000 евро субсидия. В същото време у нас тепърва се подготвя програма, която по план е трябвало да бъде приета като проектозакон през септември, но това очевидно няма как да стане предвид политическата обстановка у нас.
Добра новина за водачите на електромобили у нас е бързата зарядна станция с мощност 180 kW, която бе открита в Стара Загора.
Турция започна производството на националния автомобил, чийто прототип беше представен от президента Реджеп Ердоган още през 2019 г. Първите екземпляри от електрическия автомобил на турската марка TOGG слязоха от поточната линия на новопостроения завод в Гемлик, разположен южно от Истанбул.
И докато плановете на TOGG са да прави по 175 000 автомобила годишно, у нас Nidec обяви, че открива развоен център за 100 инженера. Щели да инвестират… 3,5 млн. евро.
Трябва да маркираме и MINI Concept Aceman. Това е електричеки кросоувър, който в близко бъдеще ще излезе като сериен модел, нещо повече - носи новия дизайнерски език на компанията.
За накрая и нещо любопитно: BMW е най-популярната автомобилна марка в TikTok с общо 49,2 млрд. гледания, много, много по-напред от втория Mercedes-Benz с неговите 27,1 млрд. Третото и четвъртото място са за Audi и Honda по 20,4 млрд. гледания.