TikTok стана една от най-горещите социални медии през последните години, след като младата аудитория й гласува своето доверие. Ново проучване разкрива най-популярните автомобили марки в тази платформа, както и най-популярните модели и авто инфлуенсъри, привлекли най-голямо внимание.
Проучването е дело на Confused.com, подреждайки 10-те най-добри марки, 5-те най-добри модела и тримата най-популярни инфлуенсъри в TikTok. Единственото общо нещо с миналогодишното проучване е фактът, че BMW остава най-популярният модел в платформата.
Първото място тази година баварците печелят с общо 49,2 млрд. гледания, много, много по-напред от втория Mercedes-Benz с неговите 27,1 млрд. Третото и четвъртото място са за Audi и Honda по 20,4 млрд. гледания.
Равенство има и на следващите две позиции, разделени от Tesla и Ford с по 19,1 млрд. гледания, зад тях на минимална разлика е Lamborghini с 19 млрд. Десетката допълват Toyota (15,8 млрд.), Ferrari (13 млрд.) и Nissan (11 млрд.), като последният още трупа имидж на гърба на „Годзила”.
Ситуацията се променя кардинално, когато стане въпрос за най-популярния модел в TikTok. Това е Ford Maverick д 10,9 млрд. гледания, който е малко по-популярен от Mustang (10,7 млрд.), тройката допълва Toyota Supra (9,3 млрд.). След това се нареждат Nissan GT-R (8,4 млрд.), и Honda Civic (4,1 млрд).
Най-популярният инфлуенсър е Даниел Мак (Daniel Mac) – познат като симпатягата с фразата “excuse me I love your car what do you do for a living”. Него е най-популярният профил по автомобилната тема в TikTok with 12.6 млн. последователя. Алекс Хърши, много по-популярна като Суперкар Блонди, се нарежда след него с 10,6 млн. последователи (много близо до нейните 10,4 млн. последователи в Instagram и 9,06 млн. абоната в YouTube), докато Дима Горди (Dima Gordey) идна на трето място с 5,1 последователя.