Bugatti направи така, че косъмчетата ни за пореденн път да настръхнат през август, когато представи роудстъра W16 Mistral по време на събитието The Quail, част от Седмицата на автомобила в Монтерей, Калифорния.
Тогава бе казано, че този събрат на Chiron ще бъде произведен в серия от 99 екземпляра, като цената на един започва от 5 милиона долара. Всички те вече са договорени.
Най-голямата новина около него бе, че с този “син на вятъра” се слага край на прочутия W16 двигател. Ще му помахаме за сбогом през 2024 г., когато започват доставките на модела.
Тогава не бяха посочени динамични характеристики. Само бе посочено, че с Mistral френската марка отново ще опита да счупи рекорда за максимална скорост за кабриолет. Твърди се, че той се държи от Grand Sport Vitesse - 409 км/ч през 2013 г. Но пък Hennessey има претенции, че Venom GT Spyder е постигнал 413 км/ч три години по-късно.
Е, сега в Bugatti са уверени, че Mistral ще задмине и двете постижения. Емилио Шерво, главен технологичен директор на Bugatti Rimac, казва официално, че новият роудстър ще може да закове 420 км/ч.
Това ще стане и с помощта на задното крило, което автоматично ще се регулира до минималния наклон, за да намали съпротивлението и да направи уличния болид максимално обтекаем.
Mistral взема дизайнерски белези не само от Chiron, на който е базиран, но и от други произведения на изкуството, като Centodieci, Divo и уникалния La Voiture Noire. В допълнение, X-образните задни светлини на Bolide могат да се видят и тук.
Показателите на двигателя ги знаете, но все пак: 8 литра, W16, 1600 к.с., 1600 Нм макс. въртящ момент.