В ече 20 години обозначението на модела BMW Z4 е олицетворение на радост от шофирането под открито небе в двуместен автомобил със задно предаване. Първото поколение на роудстъра е представено на автомобилното изложение в Париж през 2002 г.
Акцентът на BMW Z4 от второ поколение беше сгъваемият твърд покрив. По този начин то замества както роудстъра, така и купето на предишния модел.
Актуалното BMW Z4 е на пазара от 2020 г. и се произвежда при производствения партньор на BMW Group, Magna Steyr Fahrzeugtechnik, в Грац, Австрия. Той отново се връща към класическия мек сгъваем покрив. Той е с електрическо задвижване и може да се отваря и затваря за 10 секунди с натискане на бутон, дори при шофиране със скорост до 50 км/ч.
BMW Z4 2023
Днес BMW показва обновения за моделна 2023 година Z4, чието въвеждане на пазара стартира от ноември 2022 г.
Портфолиото от задвижвания включва два четирицилиндрови и един редови шестцилиндров двигател, който осигурява абсолютната уникалност в сегмента на BMW Z4 M40i.
Отличителните елементи в предната част на автомобила включват големите въздухозаборници, LED фаровете с вертикално разположени светлинни източници и дългия преден капак. Екстериорните елементи на пакета M Sport вече са част и от серийното оборудване и на четирицилиндровите модели. Той включва типични за М въздухозаборници от три части в предната броня, уникален контур на страничните прагове и задна броня с особено впечатляващи странични елементи. Освен това са преработени и страничните въздухозаборници.
Нов детайл от серийното оборудване са 18-инчовите М алуминиеви джанти с двойни спици. Цветовата палитра е допълнена от четири нови цвята, сред които и металикът BMW Individual Frozen Grey. Като алтернатива на серийния черен цвят мекият текстилен покрив на BMW Z4 вече се предлага и в цвят антрацит със сребрист ефект.
Друга нова опция са светлините M Shadow Line, които се предлагат в комбинация с адаптивните LED фарове.
Интериорният дизайн на BMW Z4 е доминиран от ориентираното към водача оформление на кокпита със спортни седалки с интегрирани подглавници, ясни, насочени напред линии и ограничени само до няколко зони декоративни повърхности.
Най-голям интерес в задвижването представлява редовият 6-цилиндров двигател с технология M TwinPower Turbo. Мощността на 3,0-литровия мотор е 340 к.с. и 500 Нм, които отиват само към задната ос.