BMW няма да кара собствениците на автомобили да плащат допълнително, за да използват екстри, които вече са инсталирани в колите им. Това обяви Пиетър Нота, член на борда на директорите на компанията и отговарящ за продажбите и маркетинга в интервю за Autocar.
„Натрупахме опит и тестването как реагират клиентите, е част от този процес. Сега се насочваме към „функции на поискване“ за софтуерните ни продукти, например асистенти за паркиране или шофиране, които може да добавите и по-късно след покупката на колата. Друга възможност е за функции, които изискват пренос на данни и клиентите плащат за такъв в други сфери“, казва Нота.
„Това, което вече няма да правим и то е добре познат пример – е да предлагаме подгрева за седалките по този начин. Или е монтиран в завода и го имате, или го нямате“, допълва Нота.
Той казва, че първоначално в BMW са смятали за добра идея екстрата да е налична, а потребителят да може да прецени сам дали и кога да я поиска и активира. „Хората смятаха, че така плащаха два пъти, което не е вярно, но това беше тяхното мнение. Това е и причината да спрем този подход“, коментира Нота.
Все пак BMW не се отказва напълно от абонаментните услуги в колите си. „Открихме, че софтуерните екстри, които могат да се изтеглят и инсталират по всяко време, са много добре приети. Хората знаят, че софтуерът има цена. Това е като да изтеглиш филм или допълнителна екстра за приложение. Клиентите го приемат и го предлагаме с растящ успех“, допълва Нота.