BMW подготвя много динамични две години. Компанията ще разчита на изкуствен интелект, за да разработи и пусне на пазара 40 нови модела, съобщава CarScoops.
Директорът на разработката на BMW Йоахим Пост казва, че това е част от стратегията на BMW да конкурира китайските компании и тяхната бързина. Те се характеризират с кратките времена за разработка на нови коли и пускането им на пазара.
Поколението на Neue Klasse ще промени това и ще покаже, че и европейците могат да са бързи. Архитектурата ще позволи скоростно преоткриване на гамата, като Пост е уверен, че BMW ще поведе индустрията с бързината си.
„Кой може да постигне това? Нашите колеги в Китай не могат. Една кола може да бъде разработена доста бързо. Но това не беше нашият подход с iX3 и Neue Klasse. Инвестирахме много време и енергия, за да позволим бърз технологичен възход на цялата гама. Защото ще бъдем успешни само, ако интегрираме технологиите във всички модели“, коментира Пост.
И увереността му расте: „ Сега можем да пускаме коли на пазара сякаш печем брецели, както казват в Бавария. Никой няма да може да ни имитира толкова бързо за това, което планираме да направим през следващите две години. И затова казвам, че това, което правим сега, е по-бързо и от скоростта на Китай“.
Една от основните причини за тази скорост ще е изкуственият интелект. BMW вече използва технологията активно и казва, че тя ѝ помага много, особено в програмирането, разработката на софтуер. Задачи, които преди са отнемали по един ден, сега се извършват за няколко минути. И вече компанията е набелязала начини да ускори разработката още повече.
Това ще позволи и намаляването на броя хора, които работят върху един автомобил. Досега са били нужни хиляди служители за един модел, докато с новия метод ще са нужни не повече от 1000. Останалите няма да бъдат съкратени, а ще работят по други модели. И така компанията ще постигне внушителното число от 40 нови коли за две години.
И тези модели няма да са еднотипни SUV-ове. Ще има разнообразие от предложения, включително седани и комбита, като предлагането им по света ще зависи от интересите на дадения пазар, казва дизайнерът Оливър Хайлмер пред GoAuto.
Освен това BMW предвижда да „укроти“ дизайна на колите си. Ще има модели с по-дискретен стил – монолитен с изчистени повърхности, казва Хаймлер. И допълва, че дизайнът ще е „спокоен, но все още силно емоционален“.