Автосалонът в Париж (Mondial-Automobile.com) отваря днес врати за журналисти в контекста на силен спад на продажбите, особено в Европа. За широката публика автоизложението започва в неделя.
На салона ще бъдат представени над 270 автомобилни компании, които
ще обявят над 100 световни премиери
Очаква се главно събитие на салона да стане представянето на два модела - втората генерация на "Дачия Логан" и седмото поколение "Фолксваген Голф".
Един от основните конкуренти на "Фолксваген", японският автомобилостроител "Тойота", ще покаже във френската столица новия "Аурис".
В Париж ще бъдат представени и автомобили от т. нар. бюджетна ценова категория като "Шкода Рапид", компактни градски автомобили като корейския "Шевролет Спарк" и японския "Мицубиши Мираж".
Говорителят на асоциацията на френските автомобилостроители Франсоа Рудие отбеляза, че билетите за парижкото изложение се разпродават в интернет с невероятна скорост, което свидетелства за големия интерес на публиката към събитието.
През 2010 г. автосалонът в Париж беше посетен от 1,46 млн. души.
Европейският автомобилен пазар обаче се свива за пета поредна година
и много производители се озоваха със складове, пълни с непродадени автомобили, отбелязва АП.
Според анализаторите тази година се очаква допълнително свиване на автомобилния пазар с 5% до 12,5 млн. автомобила. В същото време предприятията имат капацитет да произвеждат 20% повече коли, отколкото могат да продадат.
По последни данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители регистрациите на нови коли в Европа са намалели с 8,9% през август, което е 11-и пореден месец на спад. За първите осем месеца на годината понижението е със 7,1%.
Според консултантската компания "Аликс партнърс" осем от водещите 10 европейски автомобилостроители ще понесат "драматичен спад" в продажбите тази година.
Експертите изтъкват, че около 40% от общо стотината европейски автомобилни завода работят много под производствения си капацитет.
Ръководителят на италианският производител на автомобили "Фиат" и американския "Крайслер" Серджо Маркионe предупреди, че ако не бъдат затворени непродуктивните предприятия, един или повече автомобилостроители
ще фалират в средносрочен или дългосрочен план
Френската компания PSA Пежо-Ситроен предприе серия мерки за намаляване на разходите заради силния спад на продажбите й във Франция, Испания и Италия, от които е силно зависима, посочва АФП.
Тя иска да съкрати 8000 работни места във Франция и да закрие предприятието си край Париж, както и да реализира икономии от няколко милиарда евро, надявайки се да се възстанови до 2014 г.
Другият френски автомобилостроител, "Рено", още не е стигнал дотам, но кризата не го е пощадила.
Групата преразгледа към понижение прогнозата си за пазара в Европа до свиване на продажбите с 8% на целия континент и с 13% във Франция.
Несигурност витае и над заводите на германския "Опел", дъщерна компания на американския гигант "Дженерал мотърс", а другият американски производител, "Форд", очаква загуба от 1 млрд. долара в Европа през тази година и обяви съкращаването на няколкостотин места в администрацията и търговските отдели чрез доброволно напускане на служители.