Автомобилното прераждане на Ракетата

Рони О’Съливан е запален по колите. Вече само запален, не луд

колаж Рони О Съливан

Getty images, Audi

Е два ли вече има съмнения, че Рони О’Съливан е най-великият в историята на снукъра. Със сигурност е най-титулуваният, а като прибавим към това харизмата и влиянието му, надали някой ще възрази за ореола на №1 в историята, поставен над главата му от милионна армия фенове, играчи и специалисти.

Снощи Ракетата стана световен шампион за седми път в “Крусибъл”, изравнявайки рекорда на Стивън Хендри. В почти всичко останало обаче Рони е пред шотландеца.

Еуфорията е голяма, поради което carmarket.bg реши да ви разкаже за автомобилната история на Гения от Чигуел, а такава той определено има. Не е просто фен. След семейството и снукъра, в живота му идват колите.

Ето част от автомобилите, които е притежавал: Audi RS4, Audi R8, Ferrari 458, Bentley Continental GT, Mercedes C63 Black Series, BMW M5, BMW M3, Porsche 911, Aston Martin DB9…

В крайна сметка Рони може да си позволи всяка една кола, а няма производител, който не би се гордял, че го има за клиент. Макар че няма да видите 46-годишния англичанин да се обвързва с бранд, да участва във фотосесии, маркетингови кампании… Той обича да е далеч от прожекторите, когато не държи щека в ръка. За това ще се убедите и по-долу.

От горния списък сега знаем, че величието притежава Audi RS4 Avant - модел, който от години е на сърцето му, имаше от предишния (седан), замени го с последния. Колкото до останалите, ако не всички, то поне повечето, са част от миналото му. Запазил е поне едно Porsche в гаража си.

Който се интересува от снукър, знае, че О’Съливан “не цепи басма” за нищо в живота - той не говори много, но когато го прави, не се съобразява.

Ето какво мисли Рони О’Съливан за някои от бижутата си в интервю за в. “Сън”, дадено преди години:

Ferrari 458 Italia (“Не е за мен, братле. Не ми понасяше това, че колата навсякъде правеше впечатление”).

Bentley Continental GT (“Същата работа като с “ферарито”).

Mercedes C63 Black Series (“Истински звяр, обаче за писта най-вече”).

Aston Martin DB9 (“Торба с л…. Дръжката на вратата остана в ръката ми, когато опитах да я отворя”).

Audi RS4 (“Обичам тази кола. Наистина. Всичко в нея. Най-добрата, която някога съм имал, все още ме кара да се вълнувам. Не искам да я давам за никоя друга. От Audi ми се обадиха и попитаха дали искам да я продам, защото някой проявил интерес. Казах, че не искам, не и докато ми намерят заместничка, която ще е от новия модел. Няма друга, която искам да карам”).

Към горното - точно това се случва - Рони просто изчаква новото (актуално към момента) возило.

Геният на снукъра добавя, че вече “не си пада” по “бляскави, ефектни” автомобили, както в миналото. Явно се е променил, улегнал е. Най-малкото това личи и по играта му. От човек, който просто вкарваше топките, сега обмисля всеки удар, всяко пласиране, по-добър е със защитните удари и в дългите фреймове.

На младини бях като обезумял. Можех и да се пребия някъде, при това неведнъж. Сменях по три BMW-та за 9 месеца. Но това беше някога, вече не съм такъв. Научих, че високите скорости са за пистата. Сега съм много по-добър шофьор, по-спокоен.

Изкарах специален курс и се усещам много по-уверен зад волана. И изобщо не ме интересува какво правят другите на пътя. От години не съм имал инциденти.”

Рони със сигурност не иска да си спомня за датата 5 май 2014 г. Тогава той загуби на финала на Световното от Марк Селби, след като имаше голям аванс. Болезнено поражение. Часове по-късно катастрофира тежко на път към дома си край Лондон от Шефилд заедно с невръстния си тогава син. Ракетата кара Audi R8 по М1 - едно от най-натоварените шосета в света.

Признава, че е имал късмет, но не и вина за инцидента. Доказателство за това е, че не са му повдигнати обвинения, не е бил глобен. Лошото време - проливен дъжд, е било в основата. Аквапланинг. Рони се е уплашил, тъй като не е могъл в първия момент да отвори вратата си, а е виждал как към него летят камиони.

Припомняме един случай от България. При едно от гостуванията тук, на Рони е дадено Ferrari, с което да се придвижва. Бензинът в кръвта му е известен факт. В един момент на дясната седалка е бил... Марк Селби. Косата на големия съперник на Гения от Чигуел направо е щръкнала.

И още нещо за това, че Ракетата не обича да го зяпат и разпознават в “цивилния” живот.

Знае се колко близки приятели са с Джими Уайт - друга легенда на снукъра. Рони вижда неговата табела с надписа CUEBOY - CUE 130 Y (cue - от името на бялата топка, бел. авт.) и я купува за 2500 паунда.

Две седмици - толкова е издържал с нея. Отново - вече всички знаели къде се намира - там, където е паркиран автомобил с тази табела. Обажда се на Уайт и му я връща.

Ракета, но вече не на пътя. Струва си да се замислим над думите му. И в снукъра не е същата ракета, но продължава да печели - променен и адаптиран към новото време. Урок, който всеки е добре на научи.

Ракета за пример.

Рони О'Съливан Ракетата снукър Audi RS4 Avant Ferrari 458 коли-роботи автомобилен маниак катастрофи