Audi спира продажбата на дизели в Нидерландия, началото на края?

Последният нов модел с ДВГ компанията ще представи през 2025 г. След това ще се върви към пълна електрификация

Пламен Георгиев,
Audi SQ8 TDI

, Audi

Дизел може да е мръсна дума, но конфигурацията в този SQ8 TDI е впечатляваща: електрически компресор подпомага двете турбини, за да се постигне максимален въртящ момент от 900 Нм при едва 1250 об./мин.

Л юбителите на виртуозните рифове на Томи Айоми и специфичните октави на Ози Озбърн със сигурност са слушали End of the Beginning на Black Sabbath, в която Ози пита: Is this the end of the beginning? Or the beginning of the end?

В този случай релевантен е вторият въпрос, защото Audi, компанията, която ни даде Q7 V12 TDI, обяви решението си да спре продажбите на автомобили с дизелови двигатели в Нидерландия, съобщава Motor1.com. Позовавайки се на драстичния спад на търсенето, компанията ще спре да предлага двигатели TDI в страната от 1 април 2022 г.

В Нидерландия ще продължат да се продават двигатели с вътрешно горене, но само бензинови – в чиста форма или като плъг-ин хибриди. За електромобилите е повече от ясно.

Макар дизеловите Audi-та вече да са отживелица в Нидерландия, компанията ще изкара последното поколение двигатели с вътрешно горене. Дебют трябва да направят (в бензинова и дизелова версия) в следващото поколение А4 (В10), което очакваме през 2023 г. Моделът ще е силно електрифициран с мека хибридна и плъг-ин хибридна конфигурации.

Еко стандартът Euro 7 е на хоризонта, а той е причината не един и двама инженери да не могат да спят по цели нощи. Audi вече взе решение да тръгне по пътя на пълната електрификация. През 2025 г. трябва да бъде лансиран последният си нов модел с ДВГ. През 2033 г. трябва да спрат продажбите на автомобили с конвенционално задвижване, като Китай би могъл да е изключение.

Със сигурност атмосферният 5,2-литров V10 бензинов двигател също ще отпадне от гамата на Audi, тъй като следващият супер автомобил на марката ще е електрически. Този агрегат вероятно ще продължи да живее в следващото поколение Lamborghini Huracan.

Живот на заем живее и прословутият 2,5-литров 5-цилиндров мотор, вграждан в RS3, RS Q3 и TT RS. Мощният 400 к.с. хот хеч бе представен преди по-малко от година, така че агрегатът има още няколко години пред себе си, но не повече.

Нидерландия дизелови двигатели Audi