Н аследникът на Audi R8 се подготвя за дебют в средата на десетилетието, като ще преоткрие емблематичния модел на марката и ще й помогне да се позиционира като модел за подражание на тема електрификация.
Според вътрешни източници, на които са позовава Autocar, суперспортният автомобил няма да се нарича R8 и поеме в изцяло нова дизайнерска посока, така че няма да си прилича с настоящия R8. Но той ще остане верен на концепцията на електрически суперспортен модел, предлагайки 2 врати и много висока мощност от електрическото си задвижване.
Настоящият R8 остава в производство и по-късно тази година очакваме да бъде представен RWD GT, а в края на следващата година R8 ще спре да се произвежда.
R8 се прави успоредно с E-tron GT и RS E-tron GT в завода на Audi Sport в Бьолингер Хофе. След като производството на настоящия модел спре, екипът ще бъде запазен до появата на наследника, което означава, че той отново ще разчита на ръчно сглобяване.
Очакванията са, че Audi ще ползва платформа на Porsche за наследника си на R8. Една от опциите е платформата SSP Sport, която ще се използва за бъдещите SUV и седани, заменяйки настоящата платформа J1, на която се изграждат Taycan и близнака му Audi E-tron GT.
Но много по-вероятно е следващото поколение R8 да ползва платформата, която Porsche разработва за следващите електрически 718 Boxter и Cayman. Тази платформа се цели да предостави характеристики на управление, които днес дават настоящото 718 с централно монтиран двигател. Това ще бъде постигнато чрез монтиране на батерията вертикално зад задните седалки.