К акто и други европейски автомобилни производители, Audi е в труден период. Компанията се опитва да го използва в положителен аспект – да преосмисли и преструктурира целите си. И да ги направи още по-амбициозни.
Audi иска да започне нова ера с подобрен стил и подход, който да се отрази в осезаемо увеличение на продажбите, съобщава Motor1. Изданието цитира източници на Reuters в Audi, които са заявили, че новата цел на компанията е да задмине Mercedes по продажби.
През 2024 г. Mercedes продаде 1 983 400 автомобила, а Audi – 1 671 218 броя. Audi никога досега не е достигала 2 млн. автомобила годишно. Най-доброто ѝ постижение е през 2023 г. – 1 895 240 коли.
Компанията „витае“ близо до заветната цел, но увеличаването на продажбите с над 300 000 коли годишно ще е трудно. Особено сега, когато има толкова допълнителни предизвикателства с митата на Тръмп, EV преходът, който е „тръгни-спри“, неяснотата в регулациите и бъдещето им и какво ли още не.
Но Audi смята, че ще успее чрез оптимизиране на предложенията си. Компанията ще намали броя на екстри и персонализация – например в момента има над 100 различни волана. Всичко това ненужно усложнява и оскъпява избора на кола и производството ѝ.
Оптимизирането на опциите, повишаването на качеството на материалите и изработката, както и по-ясната структура на моделите, ще са в основата на вдигането на продажбите, очаква компанията. Официално компанията не е коментирала плана си, но според източника на Reuters, в стратегията е включен и потенциален завод в САЩ, който ще помогне за удвояване на продажбите на компанията в страната. Към 2024 г. те са били 196 576 броя.