Audi възроди ТТ, Concept C показва новата дизайнерска посока

И нещо по-важно, ще видим този автомобил серийно след две години, при това почти без промени

Пламен Георгиев,
Audi Concept C

Audi

Р оудстърът Concept C представя новия дизайнерски език на марката и ние дава доста добър поглед към предстоящия сериен модел, който очакваме след около две години. Пред публика моделът ще бъде показан на започващото след дни изложение в Мюнхен, където нашата медия ще присъства, за да види от първо лице най-новите предложения от германската, френската и китайската автомобилни промишлености.

Concept C е роудстър с твърд покрив, според мен силно дискусионна предна част, за която се твърди, че ще се развие в идните серийни модели на Audi. Очаква се също така серийният модел да е базиран на платформата на Porsche 718 Boxster и Cayman, което ще рече изцяло електрическо задвижване.

Audi

Автомобилът изглежда доста смел и минималистичен, прегръщащ духа на легендарния състезателен автомобил Auto Union Type C. Портретно ориентираната правоъгълна решетка е кардинално отклонение от сегашното хоризонтално разположение на този силно характерен елемент за всеки автомобил. Тя е оградена от ъглови акценти, които насочват въздуха към активни вертикални завеси. Естествено, фаровете са много тънки с по четири елемента, които ще се превърнат в дизайнерски отличителен белег, който ще „определи визуалната идентичност на Audi както през деня, така и през нощта“.

Audi

Новостите в дизайна продължават и зад пътническата кабина, като тук, предвид типа каросерия, вниманието приковава покривът, завършващ в огледални на фаровете стопове. Самите те също са много тънки и с по четири елемента. Подобен твърд покрив виждаме за пръв път от Audi, разделен на две различни секции, като задната му част се отваря, за да се отвори товарно отделение. Функционира подобно на Porsche 911 Targa, което не е изненадващо, тъй като двата модела споделят сходен дизайн. Отзад впечатление прави широкият дифузьор.

Audi

Индустриалният дизайн се пренася и в кабината. Водачът седи зад нов волан и малко приборно табло. Впечатление прави липсата на големи централни екрани, като тук Audi възприе подхода на „срамежливи технологии“, за да минимизира разсейването. Като част от това усилие, моделът разполага с 10,4-инчова информационно-развлекателна система, която се сгъва, когато вече не е необходима. Виждаме цифров климатик, акценти от анодизиран алуминий и индиректно амбиентно осветление.

Audi потвърди, че този модел ще се произвежда в завода им в Бьолингер Хьофе и се очаква да излезе на пазара през 2027 г. Освен поглед към бъдещ сериен модел, външният и вътрешният дизайн на концепцията ще повлияят на други модели.

Audi Concept C Audi