Първият ДВГ с директно впръскване на LPG идва от Румъния

В завода на Dacia в Миовени започна производството на първия в света сериен двигател с директно впръскване на LPG

Пламен Георгиев,
LPG двигател Horse

Newspress

О т доста време се знае за Horse Powertrain, родил се като съвместно дружество между Renault Group и Geely Fund за производство на двигатели с вътрешно горене и хибридни двигатели от следващо поколение. Сега в действие влиза Horse Technologies, подразделение на Horse Powertrain, която започна производството на 1,2-литровия 3-цилиндров двигател „HR12 LPG“ в завода в Миовени, Румъния.

Звездата е новият HR12 LPG, 1,2-литров трицилиндров двигател с турбокомпресор, проектиран да работи както с бензин, така и с пропан-бутан (LPG). Тук истинската революция се крие в технологията за директно впръскване на пропан-бутон, решение, което за пръв път се използва в масово производство.

Новият двигател интегрира и 48-волтова мека хибридна система, със стартер-генератор, задвижван с ремък, и DC/DC конвертор, които могат да осигурят допълнителен въртящ момент при ускорение, да намалят разхода на гориво и вредните емисии CO2.

Двигателят генерира 140 к.с. и 230 Нм. Когато се захранва с LPG, двигателят осигурява 9% намаление на емисиите CO2 в сравнение с бензина. Горивната система за LPG е напълно преработена: двигателят разполага със специално разработена система за директно впръскване, електронен изпарител за прецизен контрол на компресията и подсилени механични компоненти. Резервоарът за LPG е разположен в отделението за резервна гума, без да се жертва вътрешното пространство.

Разработен от инженерни екипи в Румъния, двигателят HR12 LPG е съвместим с Euro 6e и е готов да отговори на бъдещите стандарти Euro 7. Той ще се произвежда в завода на Horse в Миовени, който има производствен капацитет от 450 000 двигателя годишно.

В момента няма други двигатели с директно впръскване на LPG, които да се произвеждат масово в голям мащаб. Повечето двугоривни (бензин/LPG) двигатели все още използват технология за индиректно впръскване, при която LPG се смесва с въздух, преди да влезе в цилиндрите. Това ограничава неговата ефективност и производителност в сравнение с бензина.

Двигателят HR12 LPG е технологичен пробив, защото съчетава три иновации, които преди не са били обединявани в LPG двигател: директно впръскване, мека хибридна система и производство в индустриален мащаб, което позволява по-прецизно и оптимизирано горене, подобрена мощност и по-добра ефективност, като същевременно намалява разхода на гориво и емисиите.

LPG двигателно отделение Horse пропан бутон Румъния двугоривна система