Aston Martin избра Monterey Car Week, за да представи впечатляващия DBR22: специално изработена V12 концепция, с която се отдава почит на славната кръвна линия открити състезателни автомобили.
С него се отбелязва и 10-ата годишнина от създаването на подразделението „Q” за поръчкови автомобили, които трябва да помогнат да марката да тръгне по пътя на други легендарни спортни марки с произход Италия и Великобритания.
За момента това все още е трудно на Aston Martin, който бележи сериозни финансови удари през последните тримесечия, за което не помагат и неуспехите на екипа във Формула 1.
Но точно такива проекти могат да обърнат нагласите на клиентите. McLaren разчита на MSO да удовлетворява специалните изисквания на своите купувачи, тук тази задача има Q. DBR22 е уникат, какъвто преди него беше Aston Martin Victor, а също и Vulcan, който бе изпълнен в тираж от 24 бройки. Само 14 пък са Vantage V600. Дори няма да споменаваме Valkyrie…
Тук дизайнерите са искали да отдадат заслуженото на богатата кръвна линия открити състезателни автомобили в 109-годишната история на марката. Затова е черпено вдъхновение от DBR1 (с който Карол Шелби печели „24 часа на Льо Ман през 1959 г.) и DB3S.
Красивите, изваяни линии на DBR22 са допълнени от 5,2-литров V12 с две турбини, скрит под дългия преден капак. Освен красиви форми и доказано „оръжие” за масово поразяване с 12 бутала, Aston Martin за пръв път използва технологията за 3D принтиране, с която са изработени частите за задната подрама. Те са направени от алуминий, а технологията е позволила на инженерите значително да намалят теглото на тази конкретна зона от автомобила. Това е важен факт, тъй като все пак говорим за духовен наследник на легендарни спортни модели.
Като такъв, потентният V12 трябва да гарантира и съответната динамика. В случая говорим за 715 к.с. и 753 Нм, които позволяват на DBR22 да ускори от 0 до 96 км/м за 3,4 секунди, максималната скорост е 319 км/ч.