В ерата на даунсайзинга, наложен по по-стриктните нива за вредните емисии, Aston Martin се осмелява да тръгне срещу течението. Компанията наскоро обяви нов битурбо V12 с 835 к.с. и 1004 Нм. Защо, това е въпросът.
Говорейки пред Car Throttle, стратегическият продуктов бос Алекс Лонг казва, че вътрешни проучвания показват, че хората искат големи двигатели. Ясно и точно.
През 2024 г., когато 3-цилиндровият 1,0-литров турбо двигатели преобладават в Европа, Aston Martin смята, че дори V6 не вършат работата. Лонг смята, че „истинската емоционална връзка“ се осъществява между водачите и V12 или V8, като двигателите с по-малко цилиндри се дават нужното, поне „не и в момента“.
Дали са на това мнение от Ferrari, Maserati и McLaren с техните V6 суперавтомобила? Едва ли, но Aston явно има друго мнение, макар че не толкова отдавна също планираше V6 модели. Valhalla първоначално трябваше да бъде оборудван с битурбо V6, но в крайна сметка британците решиха да продължат с V-осмака на AMG. Концептът Vanquish Vision с централно разположение V6 бе канселиран в края на 2019 г.
Преди няколко години DBX се сдоби с редови 3,0-литров „шестак“ от Mercedes за Китай, но той бе изваден от моторния отсек със скорошния фейслифт на модела. Сега той се предлага само в изпълнение DBX707.
Aston Martin планираше да стане изцяло електрическа марка към края на десетилетието, но британците наскоро обърнаха палачинката, като обявиха, че ще продължат да продават коли с ДВГ дълбоко през следващото десетилетие.
Наскоро Лорънс Строл каза пред Autocar, че клиентите искат „звуци и миризми“ от ДВГ-то.