Alpina D4 S Gran Coupe: дизел, в който да се влюбиш

Чувам „контрата” заради радиаторната решетка, но това вече се изтърка

Alpina D4 S Gran Coupe

Alpina

П овече от две години вече темата с „бъбреците”, които някои наричат „двойния ковчег”, разпалва коментари. Но статистиката показа, че купувачите не са тези, които постоянно се намират на приказва в интернет пространството за радиаторната решетка на BMW. Да, темата не е модерна, продажбите на баварците (изпреварващи тези на Mercedes) го доказват.

Затова повече няма да й обръщам внимание и аз. Но пък другият учудващ факт е, че Alpina са избрали дизелово задвижване за новия D4 S Gran Coupe.

Alpina

Дизеловите двигатели не са на мода (най-меко казано), но този тип задвижване остават ненадминат, когато говорим за дълъг пробег. Затова и познатият 3,0-литров редови шестак е логичен избор за онези, които въртят много километри всеки месец. В този конкретен случай моторът е доработен, като са добавени нови турбини, интеркулери, нова охлаждаща система и др. Към това се добавя и мека хибридна система, за да се получи краен резултат от 355 к.с. и 730 Нм въртящ момент. Задвижващи са четирите колела, а „дизеларката” ускорява до 100 км/ч за 4,8 секунди. Средният разход на гориво е 6,9 л/100 км. Никак не е зле, никак.

Alpina

Налична в цветове Green Metallic или Blue Metallic, новата Alpina D4 S Gran Coupeстъпва върху 20-инчови колела, „обути” с гуми Pirelli P Zero 255/35 отред и 285/30 отзад. Стандартно моделът е с 4-бутални спирачни апарати. Инженерите са пипнали и окачването с преден анти-рол бар и специално амортисьори. Променливото кормилно управление с три режима допълнително подобрява обратната връзка от пътя.

Стартовата цена на модела е 79 700 евро, като доставките започват през септември.

Тунинг Alpina D4 S Gran Coupe Alpina