С поред ADAC цените на автомобилите от компактния сегмент са твърде високи. До този извод стига най-големият автомобилен клуб в Германия след подробен анализ на ситуацията през последните десет години.
Според резултатите най-евтините коли са поскъпнали почти три четвърти. Това са модели с конвенционално задвижване. От друга страна електромобилите все още са далеч от това да бъдат конкурентни – въпреки обещаващите тенденции.
Според проучването на ADAC малките автомобили с двигатели с вътрешно горене са стрували средно 13 041 евро през 2014 г., докато днес тази цифра е 22 591 евро. Това е увеличение от 73%!
Проучването изтъква като причина за тази тенденция премахването на евтините базови модели и загубата на покупателна способност поради високата инфлация. Клубът изчислява, че през 2014 г. около 60% от средния годишен нетен доход е бил достатъчен за нова кола в категорията на малките градски автомобили. Днес цифрата е почти 78%. Може да се предположи, че по-голяма част от потенциалните клиенти вече няма да могат да си позволят кола.
Електрическите малки автомобили са с почти 7000 евро по-скъпи от най-евтиния еквивалент с ДВГ, като средната им цена е 29 457 евро. Въпреки това, автомобилният клуб вижда тенденция в посока, обратна на развитието на цените на двигателите с вътрешно горене: тяхната средна цена е спаднала в сравнение със средната стойност за предходната година от 32 155 евро.
В рамките на десет години гамата електрически малки коли нарасна от 8 на 22. Производителите ще се опитат да разширят пазарния си дял предимно с помощта на по-евтина технология за батерии, което, с вече обявените модели в този сегмент, вероятно ще увеличи натиска върху другите цени през следващите години. Освен това има бързо нарастващ дял на евтини употребявани електромобили.