Торба изненади от обновения Ford Kuga (тест драйв)

,
defaultimg

netinfo

Е вропейският тест драйв на напълно обновения Ford Kuga вероятно е най-мащабното подобно мероприятие, провеждано на европейския континент. #KUGAdventure преминава през 15 етапа, като отправната точка бе Атина, вторият етап премина през България, а етап 9 ме отвежда във Вилнюс, където с още един колега от България изминаваме разстоянието между столицата на Литва и Рига с обновения Ford Kuga. Крайната дестинация на това епично пътуване на кервана от „Куги“ ще завърши в най-северната точка на континента – Кейп Норт, Норвегия. Но на мен не ми трябваше толкова северен климат, за да тествам възможностите на Kuga. Задоволих се с дъжда и 30-сантиметровия сняг в латвийската столица, за да си създам съвсем ясна представа за модела, с който Ford вече спокойно може да се впусне в надпреварата в европейския SUV сегмент С.

Разглеждайте част от епичния тур на Ford Kuga през Европа

Петнайсетина „Куги“ са подредени под конец на летището във Вилнюс, а първото впечатление е, че това е някаква скъсена версия на новия Edge. Предните маски много си приличат, но истината е, че цялостно обновената (чест им прави на Ford, че не наричат фейслифта „нов модел“) Kuga има доста по-спортно излъчване и, ако се абстрахираме от радиаторната решетка, то дизайнът на Ford Kuga предизвиква дръзки асоциации. Няма как да кажеш, че прилича на Focus ST например, но разликата с досегашния модел е драстична. И това изключително ме радва.

Имам чувството, че гледам раздут до мащабите на SUV хечбек, но дизайнерите са направили така, че да не изглежда като някаква силиконова кукла, решила да се „разкраси“ при д-р Енчев. Пластмасите са изчезнали почти напълно, а всеки следващ опит на дизайнерите на Ford става все по-успешен. Kuga се появи на пазара през 2008 г., смени поколенията през 2012 г., а сега е ред за фейслифта, като клиентите вече ще могат да избират между спортна и луксозна визия – тези на версиите ST-Line и Vignale. Резултатът е една напълно нова машина спрямо моделът, който познавам до този момент.

За по-консервативните клиенти версията Titanium предлага по-сдържана предна маска. Желаещите да седят в изцяло тапициран с кожа салон могат да изберат версията Vignale, чиято хромирана решетка ми навява асоциации с американските корени на марката (и стратегията One Ford, която предвижда моделът да се продава с много дребни разлики по целия свят). На мен най-много ми допадна „спортният“ вариант.

Его(истично)центрично изживяване в Mercedes-Benz SL500 (тест драйв)

#Кой каза, че хибридите са скучни? Аз гласувам за BMW 330e (тест драйв)

Историята на успеха продължава: Opel Mokka X (тест-драйв)

Обновяването на модела е обхванало предната броня, радиаторната решетка, капака на двигателя, формата на фаровете… предостатъчно за фейслифт в средата на жизнения цикъл на модела. Сега Kuga изглежда далеч по-солидно, а отпред се доближава до големия Edge. Отзад също имаме нова броня и стопове, но тук бих направил забележка, тъй като, за разлика от откроимата предница, задната част на модела изглежда анонимно и неразпознаваемо. Този проблем Renault реши с огромно лого отпред и също толкова голям надпис отзад при Kadjar, съизмеримо големи с него са и стоповете.

Интериорът на Kuga е станал в пъти по-добър. Изчезнал е натруфеният волан, заменен от добре изглеждащ и удобен такъв. Традиционният лост на ръчната спирачка е заменен от бутон за електрическата паркинг спирачка, а до нея има 12-волтов контакт и малка ниша за телефон. Напълно променен е блокът на климатичната инсталация, а екранът на мултимедийната система е пораснал сериозно. Приборният панел също е пренареден, а изведените на един екран параметри за среден и моментен разход, оставащ пробег и изминато разстояние, е много удобно.

Но не това е впечатляващото. Главното тук е изненадващо класната и качествена изработка. Пластмасите на арматурното табло и горната част на панелите на вратите са меки и приятни на допир. Новият волан пасва идеално в захвата ми, а декоративният пиано лак (а във версията Vignale кожата е много фина и навсякъде) оставя последен щрих върху силно прекроения интериор. Бутоните все още продължават да са в повече за моя вкус, а проблем и липсата на електрическо регулиране на пасажерското място отпред, както и невъзможността да смъкваш тази седалка надолу.

Голям скок е и решението да ни избавят от мултимедийната система SYNC 2. По-скоро, обновили са SYNC 2 до SYNC 3. Браво. Сега, отказвайки се от сътрудничеството с Microsoft, Ford използва Unix системата на Blackbery (да видим в дългосрочен план как ще се отрази това, тъй като тази компания изпуска фронта), чийто процесор е много по-мощен от предходния. Дисплеят е по-голям, няма ги забавените реакции при допир, ориентацията е по-лесна, картата се управлява с движения на пръстите като със смартфон. Графиката е опростена, което може и да не се хареса на някого. Естествено, обновената Kuga вече поддържа Apple CarPlay и Android Auto.

Новост има и в сферата на задвижването, където в гамата от 3 бензинови и 3 дизелови двигателя откриваме новия 1,5-литров TDCi мотор с мощност 120 к.с. Не успях да го тествам, тъй като той бе монтиран във версия с предно предаване. А приближаването ни към Балтийско море налагаше всички автомобили да са оборудвани с 4х4 задвижване. Което се и оказа абсолютно задължително на втория ден от престоя ни в Рига, когато градът бе затрупан от 30-сантиметрова снежна покривка. За цвят ще спомена само, че снегорин не беше минавал. Задръстването беше титанично, а пътят се „почистваше“ от движещите се автомобили. Задръстването към летището бе километрично, но клаксон аз не чух. Местният Краси Костов съобщаваше по радиото, че работят 96 снегорина, но за 2 часа в задръстването на видях нито един.

В тези условия се радвах на кожата във версия Vignale, но истинският тест драйв предния ден бе с версия ST Line и 2,0-литров дизел със 150 к.с. Още през 2012 г. Ford се отказа Haldex за сметка на самостоятелно разработена 4х4 система. Тя следи 25 параметъра, като е способна да изпраща до 100% към предната или задната ос, както и да разпределя нужните нютон метри към левите и десните колела, за да се гарантира оптимално сцепление. Извън пътя нямах възможност да тествам автомобила, но на пътя той стои много добре и предвидимо. За возията на Kuga по прекрасните магистрала и първокласен път между Вилнюс и Рига мога да изкажа само положителни определения. Воланът е изненадващо информативен. Любопитното е, че при бензиновата версия воланът е по-тежък спрямо дизеловите, тъй като се предполага, че собствениците на бензиновия ST-Line ще карат по-динамично. Настройката на окачването е по-спортна, което прави преминаването през неравности по-осезаемо, но напълно в унисон с моите предпочитания.

Такова нещо не мога да кажа обаче за показателя среден разход. Въпросният двигател е с мощност 150 к.с. и 370 Нм, а по заводски параметри трябва да изразходва 5,2 л/100 км. Вярно, колата тежи 1700 кг, но на борда бях аз и моя колега с два малки куфара. На магистрала ограничението е 110 км/ч, на първокласните пътища извън града – 90 км/ч. Двамата карахме изключително стриктно, за да видим на магистралата минимум 7,0 л/100 км, които аз успях да сваля до 6,8 л/100 км, но над 110 км/ч не съм прехвърлял и за момент. А това, при показател от 4,7 л/100 км за извънградско, е много.

Общото впечатление от Ford Kuga е отлично. Внимание е обърнато във всички аспекти: дизайн, качество на материалите, ергономия, безопасност. Обновената Kuga значително надскача досегашния модел, а промените са толкова, че се учудвам, че не са определили модела като нов. Определено мога да заявя, че сега Ford имат истински претендент в най-пренаселения сегмент в Европа.  Сигурен съм, че в края на 2017 г. Ford ще отчетете повече от 19% ръст на продажбите, колкото записа Kuga през 2015 г. спрямо 2014 (102 000 продажби).

Технически характеристики

Ford Kuga 2,0 TDCI

Размери

Дължина, мм: 4541

Широчина, мм: 1856

Височина, мм: 1703

Междуосие, мм: 2690

Маса, кг: 1702

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1997

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 150 при 3700

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 370 при 2000-2500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 190

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,9

Среден разход, л/100 км: 5,2

Вредни емисии СО2, г/км: 132

Базова, цена, лв. с ДДС: n/a

Снимки: #KUGAdventure team

Източник на статията: Vesti.bg

тест драйв KUGAdventure Ford Ford Kuga