З а мнозина Volvo е синоним за безопасни автомобили и през годините компанията полага много усилия, за да запази тази си титла. Сега тя представи нова технология за предпазните колани в автомобилите, която може значително да подобри тяхната ефективност.
Технологията вече е готова и първият автомобил, който ще я използва, е новият EX60. Тя е разработена така, че да може да се адаптира едновременно към ситуацията на пътя, така и към тялото на човека.
За целта използва множество сензори в екстериора и интериора на автомобила, като обединява информацията им, за да вземе решение. Може да адаптира настройката на колана според височината, теглото, формата на тялото и позицията на седене. Съответно ще реагира по различен начин при инцидент.
Човек с по-голямо тяло ще бъде пристегнат от колана с по-голяма сила в случай на инцидент, за да се намали рискът от нараняване на главата. За по-дребничък човек пък, особено в по-лека катастрофа, пристягането от колана ще е по-малко, за да се намали рискът от фрактура на ребрата.
За целта технологията може да преценява какво да предприеме на базата на значително по-голям брой вариации и профили. Освен това системата ще получава актуализации по въздуха, така че постоянно ще бъде усъвършенствана и подобрявана.
Volvo казва, че това е първият в света предпазен колан с възможност за множество адаптирания и е значително постижение в автомобилната безопасност. Той е и пример за използване на данни в реално време и как те могат да променят защитата на пътниците в автомобилите.
В основата на разработката са използвани и над 5 десетилетия проучвания и разработки, както и база данни с над 80 000 души, които са били участници в реални инциденти. Затова системата е способна да се справи с множеството вариации, разнообразни казуси и сложността на реалния свят, казва компанията.