Т върдотелните батерии се приближават до реалността, след като BMW стана поредният автомобилен производител, който представи прототип за тестове в реални пътни условия. Както сами виждате, базиран е на i7 и разчита на високотехнологични клетки от Solid Power.
Компаниите работят заедно от 2016 г. насам, а прототипът ще обикаля Мюнхен като част от тестовия процес. Баварският производител не каза много, но заяви, че ще изследва разширяването на клетките, работното налягане и температурите. Бяха така добри да добавят, че „използването на Solid Power клетки със сулфидни електролити и пълната им интеграция в батериен пакет ще предостави на BMW Group допълнителни важни открития в тестовата програма през следващите месеци“.
Въпреки че BMW не разкри подробности, твърдотелните батерии предлагат редица предимства пред традиционните литиево-йонни батерии. Едно от най-забележителните е по-високата енергийна плътност, което може да позволи по-малки батерии или по-дълъг пробег без ограничения за теглото. Твърдотелните батерии също така обещават да осигурят подобрена производителност и безопасност.
BMW не казва кога можем да очакваме да видим твърдотелни батерии в серийни автомобили, но намекна, че те все още са далеч от този момент. Както обясниха, „необходими са допълнителни стъпки за развитие, за да се внедри технологията ASSB [изцяло твърдотелни батерии] в конкурентна цялостна система“.
Освен BMW и Mercedes, Stellantis също работи върху твърдотелни батерии и планира да представи флотилия от прототипи на Dodge Charger Daytona EV до края на годината. Подобно на EQS, те използват Factorial клетки и се очаква те да имат енергийна плътност от 375 Wh/kg. Nissan и Toyota също работят по свои проекти, да не споменаваме за доста от китайските компании, които вероятно са и по-напред в развитието си.