О фициалната церемония по откриването на завода за твърдотелни батерии в Уайванг (Uiwang) ще се състои през март. За да обясним колко много групата вярва в тази нова батерия, достатъчно е да кажем, че са я кръстили Dream. В момента няма технически подробности, но Hyundai казва, че това ще представлява огромна стъпка напред по отношение на пробег, скорост на зареждане, безопасност и, разбира се, енергийна плътност.
Новината, че Hyundai работи върху собствена твърда батерия, беше съобщена за първи път през 2023 г., по време на годишния ден на инвеститорите на компанията, където Hyundai обяви недвусмислено, че иска да стане лидер в батериите за електрически автомобили. В същото време обяви инвестиция от 9 милиарда евро за 10 години, за да се наложи на пазара с различни технологии. Те включват твърдотелни батерии, като литиево-йонни батерии с химия литиево-железен фосфат или никел-манган-кобалт.
Сега Hyundai казва, че производството на батериите Dream ще започне още следващия месец и че ще може да представи електрически прототип, използващ тази нова батерия до края на 2025 г. Все още обаче е рано за масово производство.
Към момента топ мениджмънтът на групата говори за неуточнена дата през 2030 г. Междувременно обаче Hyundai инвестира и в партньорски компании за разработване на подобни технологии. През пролетта на 2024 г. например беше обявено партньорство с Mercedes и Stellantis в подкрепа на специалиста по твърдо състояние Factorial Energy, който също е подкрепен от LG Chem.