М еханичните скоростния кутии вече бяха на прага на изчезването, когато електромобилите започнаха да навлизат масово на пазара. Изглежда, че сега е-колите ще заковат последния пирон в ковчега на механичната скоростна кутия.
Toyota, обаче, има други идеи. Докато е японският концерн вече се предаде пред електрическото бъдеще, компанията е подала осем патента в САЩ, които предполагат, че бъдещи електромобили на марката може да бъдат оборудвани от фалшиви механични трансмисии.
Патентите, които за пръв път бяха публикувани в BZ Forums, покриват няколко технологии, включително симулиран педал на съединителя, симулиран скоростен лост и метод за прекъсване на потока въртящ момент, за да се имитира изживяването от шофиране на традиционна механична скоростна кутия.
Ето кратък откъс от един от патентите: „Електрическият автомобил включва скоростен лост и педал на съединителя за псевдореализиране на ръчна смяна на предавките на автомобил с МТ… Скоростният лост се контролира от водача, за да избере произволен режим на виртуална предавка измежду множеството виртуални режими на предавки… Контролерът изчислява виртуалните обороти на виртуалния двигател... и показва виртуалните обороти на дисплея.”
Патентите предполагат, че моделите Toyota, оборудвани със системата, ще предлагат три различни режима. Единият ще изисква водачът да използва педала на съединителя и скоростния лост, докато вторият премахва нуждата от използване на съединителя, който Toyota предполага, че може да е полезен при паркиране, движение на заден ход или в натоварен трафик. При третия режим водачът не използва нито съединителя, нито скоростния лост.
Патентът предполага, че в третия режим тези функции ще се извършват автоматично, затова автомобилът ще се държи като автомобил с ДВГ с автоматик, а не като конвенционална трансмисия с фиксирано предавателно число, използвана от електромобилите. Това би могло да означава, че този тип скоростна кутия ще е запазена за спортно ориентираните автомобили, например Supra. Дори се предполага, че ще има фалшив оборотомер, за да се наподобява конвенционален автомобил с ДВГ.
През 2017 г. Toyota показа концепцията GR HV. Реално това бе електрифицирана тарга версия на GT86, която даваше възможност на водача да отключи конвенционална Н-образна кутия чрез натискане на бутон, скрит в топката на скоростния лост. Макар концепция, тогава Toyota ни е дала поглед към бъдещето и желанието „ръчката” да бъде спасена.