Г ледали ли сте някоя серия от „Тор“ или „Отмъстителите“? Ако не сте, кратък прочит по темата: Крис Хемсуърт върти един летящ чук, създаден от недрата на умиращо слънце, с който разбива на пух и прах всичко, което му се изпречи.
Именно на скандинавската митология се опира и Zenvo Automotive, които ще разчитат на своя 6,6-литров V12 “Mjolner”, името на чука на Тор, за да разбиват конкуренцията. И на цифри всичко звучи впечатляващо. С помощта на четири турбини Мьолнир вади 1250 к.с., но когато в уравнението влезе и хибридната система, мощността скача до 1850 к.с. Заради това Zenvo казват, че това ще е най-мощният V12, монтиран някога в сериен автомобил. А става въпрос за суперспортния модел на датската Zenvo.
Разработен с екипа на MAHLE Powertrain, туптящото сърце на Aurora е напълно нова разработка, която се прави от MAHLE Powertrain в Нортхемптън, където се произвежда и хибридната система.
Дизайнът на Mjоlner се базира на опит и доказани практики при серийните автомобили, но изтласква границата на производителността до нови предели. Въпреки изключителните си параметри, със своите 9800 максимални обороти, това е двигател по поръчка, разработен специално за пътя, вместо да бъде малко по-компромисен, произлизайки моторните спортове.

Newspress
Двигателят включва системата MAHLE Jet Ignition, която е в процес на разработване в MAHLE Powertrain повече от десетилетие.
Въпросната система е нова технология за възпламеняване и изгаряне на горивото, при която запалителната свещ е преместена в малка по обем предкамера, без да се изисква отделен елемент за възпламеняване в основната горивна камера.